D 2007

Dramatická situace jako východisko pro reflexi s ohniskovou skupinou

COUFAL, M.

Basic information

Original name

Dramatická situace jako východisko pro reflexi s ohniskovou skupinou

Name (in English)

Dramatic Situation as Impulse to Reflection with Focused Group

Authors

COUFAL, M.

Edition

Hradec Králové, SOCIALIA 2006, p. 493-498, 6 pp. 2007

Publisher

GAUDEAMUS

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-7041-741-6

Keywords in English

focused group; interview; dramatics situation; pupil with special needs; dramatic conventions; reflection

Tags

International impact
Změněno: 19/1/2010 13:11, Mgr. Miroslav Coufal

Abstract

V originále

Cílem je seznámit čtenáře s vyhodnocením výsledků práce s romskými žáky v dramatické výchově v rámci možností ŠVP jako součást výzkumného projektu. Procesem tematizace a objektivizace dramatických situací byli žáci vybrané skupiny aktivizování k reflexi získané zkušenosti. Na závěr se realizovalo polostrukturované interview s ohniskovou skupinou, jehož neúplný přepis je v etnografickém pojetí také součástí tohoto příspěvku.

In English

The aim is introduce of readers to result of education work and outcomes of pupils with special needs exactly gypsy children in frame possibility of so-called school program like segment of implemented research project. Pupils was mobilize to reflection of gained experience through proces of detection of topic also through proces of suggestion of subjects within and for dramatics situations. Eventually was interview with focused group and no entire notes this contribution include as well.