J 2006

E-learning a vzdělávání. Několik pohledů na problematiku e-learningu

ZOUNEK, Jiří

Basic information

Original name

E-learning a vzdělávání. Několik pohledů na problematiku e-learningu

Name (in English)

E-learning and Education. Some views on the theme of e-learning

Authors

ZOUNEK, Jiří (203 Czech Republic, guarantor)

Edition

Pedagogika, Praha, PedF UK, 2006, 0031-3815

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Článek v odborném periodiku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14210/06:00016360

Organization unit

Faculty of Arts

Keywords in English

e-learning; blended ;learning ;education ;learning theory; policy ;research

Tags

blended, e-learning, Education, learning, learning theory, policy, research

Tags

Reviewed
Změněno: 20/6/2007 17:26, doc. Mgr. Jiří Zounek, Ph.D.

Abstract

ORIG EN

V originále

Studie se zabývá problematikou e-learningu, kterou nahlíží z několika perspektiv. Pozornost je věnována jak východiskům e-learningu – oblasti pedagogicko-didaktické a oblasti technologické, tak i vymezení dvou klíčových pojmů – e-learning a blended learning. Zmíněna je rovněž oblast školské politiky na národní i mezinárodní úrovni, protože ta vytváří široký rámec nejenom pro současné aktivity, ale i pro budoucí rozvoj e-learningu. Na silné a slabé stránky e-learningu se orientuje poslední část, která naznačuje možné cesty rozvoje i případné bariéry v používání ICT ve vzdělávání. V rámci studie je rovněž poukazováno na některé možné oblasti pedagogického výzkumu.

In English

The article is concerned with the theme of e-learning, which it approaches from a number of different perspectives. It considers both the starting-points of e-learning - the educational-didactic field and the technological field, and the definition of the two key terms - e-learning and blended learning. It also looks at educational policy at the national and international level, because it is that creates the broad framework not only for current activities but also for the future development of e-learning. The final section deals with the strong and weak sides of e-learning, indicating potential barriers to the use of ICT in education. The article likewise refers to several possible fields of educational research.

Links

GA406/06/1022, research and development project
Name: Informační a komunikační technologie v každodenní práci učitele
Investor: Czech Science Foundation, Information and communication Technologies in Teachers Daily Work
1J017/04-DP2, research and development project
Name: Vzdělávání dospělých v různých fázích životního cyklu: priority, příležitosti a možnosti rozvoje
Investor: Ministry of Labour and Social Affairs of the CR, Adult Education in Various Stages of the Life Cycle: Priorities, Opportunities and Possibilities of Development
Displayed: 6/11/2024 04:26