E-learning a vzdělávání. Několik pohledů na problematiku e-learningu
ZOUNEK, Jiří. E-learning a vzdělávání. Několik pohledů na problematiku e-learningu (E-learning and Education. Some views on the theme of e-learning). Pedagogika. Praha: PedF UK, 2006, LVI, No 4, p. 335-347. ISSN 0031-3815. |
Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Basic information | |
---|---|
Original name | E-learning a vzdělávání. Několik pohledů na problematiku e-learningu |
Name (in English) | E-learning and Education. Some views on the theme of e-learning |
Authors | ZOUNEK, Jiří (203 Czech Republic, guarantor). |
Edition | Pedagogika, Praha, PedF UK, 2006, 0031-3815. |
Other information | |
---|---|
Original language | Czech |
Type of outcome | Article in a journal |
Field of Study | 50300 5.3 Education |
Country of publisher | Czech Republic |
Confidentiality degree | is not subject to a state or trade secret |
RIV identification code | RIV/00216224:14210/06:00016360 |
Organization unit | Faculty of Arts |
Keywords in English | e-learning; blended ;learning ;education ;learning theory; policy ;research |
Tags | blended, e-learning, Education, learning, learning theory, policy, research |
Tags | Reviewed |
Changed by | Changed by: doc. Mgr. Jiří Zounek, Ph.D., učo 1752. Changed: 20/6/2007 17:26. |
Abstract |
---|
Studie se zabývá problematikou e-learningu, kterou nahlíží z několika perspektiv. Pozornost je věnována jak východiskům e-learningu – oblasti pedagogicko-didaktické a oblasti technologické, tak i vymezení dvou klíčových pojmů – e-learning a blended learning. Zmíněna je rovněž oblast školské politiky na národní i mezinárodní úrovni, protože ta vytváří široký rámec nejenom pro současné aktivity, ale i pro budoucí rozvoj e-learningu. Na silné a slabé stránky e-learningu se orientuje poslední část, která naznačuje možné cesty rozvoje i případné bariéry v používání ICT ve vzdělávání. V rámci studie je rovněž poukazováno na některé možné oblasti pedagogického výzkumu. |
Abstract (in English) |
---|
The article is concerned with the theme of e-learning, which it approaches from a number of different perspectives. It considers both the starting-points of e-learning - the educational-didactic field and the technological field, and the definition of the two key terms - e-learning and blended learning. It also looks at educational policy at the national and international level, because it is that creates the broad framework not only for current activities but also for the future development of e-learning. The final section deals with the strong and weak sides of e-learning, indicating potential barriers to the use of ICT in education. The article likewise refers to several possible fields of educational research. |
Links | |
---|---|
GA406/06/1022, research and development project | Name: Informační a komunikační technologie v každodenní práci učitele |
Investor: Czech Science Foundation, Information and communication Technologies in Teachers Daily Work | |
1J017/04-DP2, research and development project | Name: Vzdělávání dospělých v různých fázích životního cyklu: priority, příležitosti a možnosti rozvoje |
Investor: Ministry of Labour and Social Affairs of the CR, Adult Education in Various Stages of the Life Cycle: Priorities, Opportunities and Possibilities of Development |
PrintDisplayed: 14/10/2024 08:44