Detailed Information on Publication Record
2006
E-learning a vzdělávání. Několik pohledů na problematiku e-learningu
ZOUNEK, JiříBasic information
Original name
E-learning a vzdělávání. Několik pohledů na problematiku e-learningu
Name (in English)
E-learning and Education. Some views on the theme of e-learning
Authors
ZOUNEK, Jiří (203 Czech Republic, guarantor)
Edition
Pedagogika, Praha, PedF UK, 2006, 0031-3815
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Článek v odborném periodiku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14210/06:00016360
Organization unit
Faculty of Arts
Keywords in English
e-learning; blended ;learning ;education ;learning theory; policy ;research
Tags
Tags
Reviewed
Změněno: 20/6/2007 17:26, doc. Mgr. Jiří Zounek, Ph.D.
V originále
Studie se zabývá problematikou e-learningu, kterou nahlíží z několika perspektiv. Pozornost je věnována jak východiskům e-learningu – oblasti pedagogicko-didaktické a oblasti technologické, tak i vymezení dvou klíčových pojmů – e-learning a blended learning. Zmíněna je rovněž oblast školské politiky na národní i mezinárodní úrovni, protože ta vytváří široký rámec nejenom pro současné aktivity, ale i pro budoucí rozvoj e-learningu. Na silné a slabé stránky e-learningu se orientuje poslední část, která naznačuje možné cesty rozvoje i případné bariéry v používání ICT ve vzdělávání. V rámci studie je rovněž poukazováno na některé možné oblasti pedagogického výzkumu.
In English
The article is concerned with the theme of e-learning, which it approaches from a number of different perspectives. It considers both the starting-points of e-learning - the educational-didactic field and the technological field, and the definition of the two key terms - e-learning and blended learning. It also looks at educational policy at the national and international level, because it is that creates the broad framework not only for current activities but also for the future development of e-learning. The final section deals with the strong and weak sides of e-learning, indicating potential barriers to the use of ICT in education. The article likewise refers to several possible fields of educational research.
Links
GA406/06/1022, research and development project |
| ||
1J017/04-DP2, research and development project |
|