COUFAL, M. Vstupní diagnostika a evaluace klimatu třídy pro výběr případů (Preliminary Diagnostics and evaluation of Climate of Class to Choice Cases). In Výzkum aktuálních problémů pedagogiky a oborových didaktik. Brno: MU, 2006, p. 15-23. ISBN 80-210-4163-3.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Vstupní diagnostika a evaluace klimatu třídy pro výběr případů
Name (in English) Preliminary Diagnostics and evaluation of Climate of Class to Choice Cases
Authors COUFAL, M.
Edition Brno, Výzkum aktuálních problémů pedagogiky a oborových didaktik, p. 15-23, 9 pp. 2006.
Publisher MU
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
ISBN 80-210-4163-3
Keywords in English setting up of research project; effect of Drama in Education; description of estate and progress of pupil's competence
Changed by Changed by: Mgr. Miroslav Coufal, učo 195269. Changed: 19/1/2010 13:13.
Abstract
Cílem výzkumného sdělení je nejprve stručně představit záměr a nastavení výzkumu a dále informovat o prvních výsledcích v posloupnosti projektového plánu. Projekt mapuje možnosti a vliv dramatické výchovy na žáky vybrané třídy z pohledu dlouhodobého smíšeného výzkumu. Tematickým okruhem je vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním respektive žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Hlavní důraz je kladen na deskripci stavu a vývoje vzhledem k podporovaným kompetencím žáka. Induktivní přístup, který by vedl k zobecňujícím závěrům, zůstává stále otevřeným námětem a je podroben promýšlení a studiu.
Abstract (in English)
The aim of this contribution is first briefly to introduce research project and his design. The project inquires possibilities and effect of Drama Education upon selected pupils from point of view longitudinal research with mixed methodology. Subject of this project is education pupils with special needs. Main emphasise is in description of estate as well of progress of pupil's competence. Current design is not definitive, it is means that still stay open in-process.
PrintDisplayed: 18/7/2024 08:21