Detailed Information on Publication Record
2001
Psychomotorics Activities in Working with Ill Children
BLAHUTKOVÁ, Marie and Martin SEBERABasic information
Original name
Psychomotorics Activities in Working with Ill Children
Name in Czech
Uplatnění psychomotoriky u nemocných dětí
Authors
BLAHUTKOVÁ, Marie and Martin SEBERA
Edition
1. vyd. České Budějovice, Studia Kinanthropologica, p. 154-155, 2 pp. 2001
Publisher
Ediční středisko PF JU České Budějovice
Other information
Type of outcome
Stať ve sborníku
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
1213-2101
Keywords in English
psychomotorics; motion activity, psychology of children, health psychology, personal experience
Tags
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 21/2/2009 18:43, Mgr. Martin Sebera, Ph.D.
V originále
The purpose of the article is to introduce a use of psychomotorics to the public. By psychomotorics we understand motion activities which help us to learn about children's experiences. The research is done by means of simple motion activities and games. These activities can help in working with children, especially ill children, with hospitalised children and with physically or mentally disabled children. Psychomotoric games help in detection of real children's feelings and experiences, they expose their personal qualities, especially their temperament. These games can help an adult to get a better contact with a child in medical performances. This conclusion comes from the results which were obtained when working with children within grant tasks and research objectives at the Pedagogical Faculty of the Masaryk University in Brno.
In Czech
Příspěvek je zaměřen na seznámení veřejnosti s využitím psychomotoriky jako pohybové aktivity při poznávání prožitkovosti u dětí pomocí jednoduchých pohybových činností a her. Tyto činnosti mohou pomoci při práci s dětmi, zejména s nemocnými dětmi, s hospitalizovanými dětmi i s tělesně či mentálně postiženými dětmi. Psychomotorické hry pomohou k odhalování skutečných pocitů a prožitků dětí, ukážou na jejich typické vlastnosti, zejména temperament a mohou pomoci při zdravotnických výkonech k lepšímu navázání nezbytného kontaktu dítěte a dospělého. Sdělení vychází ze zkušeností při práci s dětmi v rámci grantových úkolů a výzkumných záměrů na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity v Brně.