BLAHUTKOVÁ, Marie and Martin SEBERA. Psychomotorics Activities in Working with Ill Children. In Studia Kinanthropologica. 1st ed. České Budějovice: Ediční středisko PF JU České Budějovice, 2001, p. 154-155. ISBN 1213-2101.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Psychomotorics Activities in Working with Ill Children
Name in Czech Uplatnění psychomotoriky u nemocných dětí
Authors BLAHUTKOVÁ, Marie and Martin SEBERA.
Edition 1. vyd. České Budějovice, Studia Kinanthropologica, p. 154-155, 2 pp. 2001.
Publisher Ediční středisko PF JU České Budějovice
Other information
Type of outcome Proceedings paper
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
ISBN 1213-2101
Keywords in English psychomotorics; motion activity, psychology of children, health psychology, personal experience
Tags psychomotorics
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Martin Sebera, Ph.D., učo 55084. Changed: 21/2/2009 18:43.
Abstract
The purpose of the article is to introduce a use of psychomotorics to the public. By psychomotorics we understand motion activities which help us to learn about children's experiences. The research is done by means of simple motion activities and games. These activities can help in working with children, especially ill children, with hospitalised children and with physically or mentally disabled children. Psychomotoric games help in detection of real children's feelings and experiences, they expose their personal qualities, especially their temperament. These games can help an adult to get a better contact with a child in medical performances. This conclusion comes from the results which were obtained when working with children within grant tasks and research objectives at the Pedagogical Faculty of the Masaryk University in Brno.
Abstract (in Czech)
Příspěvek je zaměřen na seznámení veřejnosti s využitím psychomotoriky jako pohybové aktivity při poznávání prožitkovosti u dětí pomocí jednoduchých pohybových činností a her. Tyto činnosti mohou pomoci při práci s dětmi, zejména s nemocnými dětmi, s hospitalizovanými dětmi i s tělesně či mentálně postiženými dětmi. Psychomotorické hry pomohou k odhalování skutečných pocitů a prožitků dětí, ukážou na jejich typické vlastnosti, zejména temperament a mohou pomoci při zdravotnických výkonech k lepšímu navázání nezbytného kontaktu dítěte a dospělého. Sdělení vychází ze zkušeností při práci s dětmi v rámci grantových úkolů a výzkumných záměrů na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity v Brně.
PrintDisplayed: 8/6/2024 17:00