HORKÁ, Taťjana. Mezioborový přístup k problematice poruch chování v rámci vzdělávacího centra ACPS-případová studie (Interdisciplinar approach to problems of difficulties of behavioral in the context of educational center ACPS - case-study). 2006.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Mezioborový přístup k problematice poruch chování v rámci vzdělávacího centra ACPS-případová studie
Name in Czech Mezioborový přístup k problematice poruch chování v rámci vzdělávacího centra ACPS-případová studie
Name (in English) Interdisciplinar approach to problems of difficulties of behavioral in the context of educational center ACPS - case-study
Authors HORKÁ, Taťjana (203 Czech Republic, guarantor).
Edition 2006.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Presentations at conferences
Field of Study 50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14210/06:00031887
Organization unit Faculty of Arts
Keywords in English case-study; disorder; behavioral; ACPS
Tags ACPS, behavioral, case-study, disorder
Changed by Changed by: PhDr. Pavel Humpolíček, Ph.D., učo 11191. Changed: 29/6/2009 11:58.
Abstract
Na případu chlapce, který navštěvuje již čtvrté předškolní zařízení (s rizikem vyloučení z MŠ) a má problémy s hyperaktivitou a chováním, prezentuji činnost Akademického centra poradenství a supervize (ACPS). ACPS vzniklo při FF MU a sdružuje dvě centra, Klinicko-poradenské centrum (KPC) a Sociálně pedagogické centrum (SPC). Při řešení tohoto případu se podařilo propojit činnost KPC a SPC. Matka společně se synem kontaktovala KPC, kde proběhla čtyři rodinná sezení. SPC poskytlo pro chlapce osobního asistenta, který zmapoval situaci v kmenové mateřské školce. Výsledkem byla následná spolupráce rodiny (zde zastoupená matkou a synem), mateřské školky a ACPS a ponechání dítěte ve stávajícím předškolním zařízení s možností eventuální integrace v MŠ.
Abstract (in English)
Interdisciplinar approach to problems of difficulties of behavioral in the context of educational center ACPS - case-study.
PrintDisplayed: 30/7/2024 17:18