J 2007

Internetové prezentace základních škol jako možný indikátor jejich vnitřního sociálního prostředí

MAREŠ, Jan and Josef LUKAS

Basic information

Original name

Internetové prezentace základních škol jako možný indikátor jejich vnitřního sociálního prostředí

Name (in English)

School website as an idicator of the shool social environment

Authors

MAREŠ, Jan (203 Czech Republic) and Josef LUKAS (203 Czech Republic, guarantor)

Edition

Pedagogika, Praha, 2007, 0031-3815

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Článek v odborném periodiku

Field of Study

50100 5.1 Psychology and cognitive sciences

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

References:

RIV identification code

RIV/00216224:14410/07:00021898

Organization unit

Faculty of Education

Keywords in English

school; internet; school website; school webiste analysis; communication; school social climate

Tags

Reviewed
Změněno: 26/11/2008 20:19, PhDr. Josef Lukas, Ph.D.

Abstract

V originále

Výzkumná studie představuje výsledky analýzy 104 internetových prezentací českých základních škol na základě 20 formálních i obsahových kritérií. Internetová prezentace školy je zde představována jako nástroj komunikace školy s aktéry edukačního procesu i jako odraz vnitřního sociálního prostředí školy, tj. jako jeden z možných indikátorů sociálního klimatu školy.

In English

A research study shows outputs of an anlaysis of 104 school web presentations (its design, structure, goals etc.). Results of our study shows a school web presentation as one of indicators of school climate.

Links

MSM0021622406, plan (intention)
Name: Psychologické a sociální charakteristiky dětí, mládeže a rodiny, vývoj osobnosti v době proměn moderní společnosti
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Psychological and social characteristics of children, youth and families, development of the personality in the time of changes of modern society