Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
@book{710998, author = {Kvizda, Martin and Pospíšil, Tomáš and Seidenglanz, Daniel and Tomeš, Zdeněk}, address = {Brno}, edition = {1.}, keywords = {railway transport; economic policy; transport policy; transport analyses; railways efficiency}, language = {cze}, location = {Brno}, isbn = {978-80-210-4233-9}, publisher = {Masarykova univerzita}, title = {Železniční doprava - institucionální postavení, hospodářská politika a ekonomická teorie}, url = {www.econ.muni.cz/railway}, year = {2007} }
TY - BOOK ID - 710998 AU - Kvizda, Martin - Pospíšil, Tomáš - Seidenglanz, Daniel - Tomeš, Zdeněk PY - 2007 TI - Železniční doprava - institucionální postavení, hospodářská politika a ekonomická teorie VL - Železniční doprava PB - Masarykova univerzita CY - Brno SN - 9788021042339 KW - railway transport KW - economic policy KW - transport policy KW - transport analyses KW - railways efficiency UR - www.econ.muni.cz/railway N2 - Monografie je výstupem stejnojmenného projektu podporovaného GA ČR. Celý text je organizován do šesti základních kapitol. První kapitola se zabývá základními teoretickými koncepty, které jsou relevantní pro analýzu především mikroekonomických aspektů železničního trhu, vztahu státu a železničních dopravců a působení konkurence na železničním trhu. Druhá kapitola využívá historickou metodu při studiu některých problémů, které jsou přítomny v minulosti i současnosti železnic. Analýza příčin některých současných problémů železnice dala překvapující zjištění, že řada problémů má počátky v dávné historii a mnoho z nich se cyklicky opakuje. Na tuto kapitolu navazuje kapitola třetí, která se zabývá ekonomickou historií železnice. V rámci historické analýzy vývoje světových železnic je aplikována teorie životního cyklu na vývoj železnice, včetně možných důsledků pro tvorbu dopravní politiky. Čtvrtá kapitola je věnována základním principům a důsledkům Evropské dopravní politiky, jež je klíčovým strategickým faktorem rozvoje dopravních systémů členských zemí EU. Při jejím rozboru je využito metod geografické a ekonomické analýzy. Pátá kapitola se zabývá problematikou železniční sítě v českých zemích, zejména otázkou, za jakých podmínek vznikaly jednotlivé tratě a zda tyto podmínky odpovídaly teoretickým kritériím efektivity železničního provozu. Z analýzy historických reálií jsou odvozeny závěry pro fungování současné železniční sítě. Šestá, závěrečná kapitola je zaměřena na analýzu hospodářských výsledků české železnice a analýzu konkurenčního prostředí české železnice. ER -
KVIZDA, Martin, Tomáš POSPÍŠIL, Daniel SEIDENGLANZ and Zdeněk TOMEŠ. \textit{Železniční doprava - institucionální postavení, hospodářská politika a ekonomická teorie (Railway Transport - Economic Policy and Theory)}. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2007, 230 pp. Železniční doprava. ISBN~978-80-210-4233-9.
|