D 2006

When Should Children Start Learning a Foreign Language in Czech Context

PURDJAKOVÁ, Šárka

Basic information

Original name

When Should Children Start Learning a Foreign Language in Czech Context

Name in Czech

Kdy je vhodné začít s výukou cizího jazyka u dětí v českém kontextu

Authors

PURDJAKOVÁ, Šárka (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

Brno, Foreign Language Acquisition at an Early Age, p. 71-76, 6 pp. 2006

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Language

English

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

RIV identification code

RIV/00216224:14410/06:00018502

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

80-210-4149-8

Keywords in English

early foreign language learning; young learners;opinion survey

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 13/9/2014 06:46, doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D.

Abstract

V originále

This paper presents the results of an opinion survey. The author addressed various groups of teachers and identified their opinion on early language teaching and learning.

In Czech

Příspěvek přináší výsledky průzkumu názorů na zařazení výuky cizího jazyka do kurikula základní školy.

Links

LC06046, research and development project
Name: Centrum základního výzkumu školního vzdělávání (Acronym: RECES)
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Research Centre on Schooling