HAVLÍČKOVÁ, Helena. Je pedagogická praxe pro studenty angličtiny motivující? (Is Teaching Practice Motivating for Students Studying English?). In Otázky hodnocení studentů na souvislých pedagogických praxích. první. Brno: MSD a KPd PdF MU, 2006, p. 126-132, 6 pp. ISBN 80-86633-67-5.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Je pedagogická praxe pro studenty angličtiny motivující?
Name in Czech Je pedagogická praxe pro studenty angličtiny motivující?
Name (in English) Is Teaching Practice Motivating for Students Studying English?
Authors HAVLÍČKOVÁ, Helena (203 Czech Republic, guarantor).
Edition první. Brno, Otázky hodnocení studentů na souvislých pedagogických praxích, p. 126-132, 6 pp. 2006.
Publisher MSD a KPd PdF MU
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/06:00016375
Organization unit Faculty of Education
ISBN 80-86633-67-5
Keywords in English evaluation ;teaching practice
Tags evaluation, teaching practice
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: PhDr. Helena Havlíčková, učo 2428. Changed: 25/6/2007 18:26.
Abstract
Příspěvek se zabývá rozporem mezi váhavou nabídkou pedagogické praxe ve studijních programech oboru angličtina a skutečnou poptávkou po angličtinářích na trhu práce. Hledá přijatelné řešení, které by bylo přínosem studentům i reálné situaci v našem vzdělávacím systému.
Abstract (in English)
This paper aims to investigate the gap between the vague offer of teaching practice to English language students and the reality in our schools. The problem is discussed in the light of students, teachers and school demands. The paper tries to find the strategies coping with the conditions within the bounds of possibility.
Links
GA406/03/1349, research and development projectName: Intervence do procesu rozvíjení pedagogických dovedností studentů učitelství v průběhu jejich praxe na fakultní škole
Investor: Czech Science Foundation, Interventions into the proces of pedagogical skills development in student teaching at training school
PrintDisplayed: 25/4/2024 10:34