D 2006

Je pedagogická praxe pro studenty angličtiny motivující?

HAVLÍČKOVÁ, Helena

Basic information

Original name

Je pedagogická praxe pro studenty angličtiny motivující?

Name in Czech

Je pedagogická praxe pro studenty angličtiny motivující?

Name (in English)

Is Teaching Practice Motivating for Students Studying English?

Authors

HAVLÍČKOVÁ, Helena (203 Czech Republic, guarantor)

Edition

první. Brno, Otázky hodnocení studentů na souvislých pedagogických praxích, p. 126-132, 6 pp. 2006

Publisher

MSD a KPd PdF MU

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/06:00016375

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

80-86633-67-5

Keywords in English

evaluation ;teaching practice

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 25/6/2007 18:26, PhDr. Helena Havlíčková

Abstract

V originále

Příspěvek se zabývá rozporem mezi váhavou nabídkou pedagogické praxe ve studijních programech oboru angličtina a skutečnou poptávkou po angličtinářích na trhu práce. Hledá přijatelné řešení, které by bylo přínosem studentům i reálné situaci v našem vzdělávacím systému.

In English

This paper aims to investigate the gap between the vague offer of teaching practice to English language students and the reality in our schools. The problem is discussed in the light of students, teachers and school demands. The paper tries to find the strategies coping with the conditions within the bounds of possibility.

Links

GA406/03/1349, research and development project
Name: Intervence do procesu rozvíjení pedagogických dovedností studentů učitelství v průběhu jejich praxe na fakultní škole
Investor: Czech Science Foundation, Interventions into the proces of pedagogical skills development in student teaching at training school