Je pedagogická praxe pro studenty angličtiny motivující?
HAVLÍČKOVÁ, Helena. Je pedagogická praxe pro studenty angličtiny motivující? (Is Teaching Practice Motivating for Students Studying English?). In Otázky hodnocení studentů na souvislých pedagogických praxích. první. Brno: MSD a KPd PdF MU, 2006, p. 126-132, 6 pp. ISBN 80-86633-67-5. |
Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Basic information | |
---|---|
Original name | Je pedagogická praxe pro studenty angličtiny motivující? |
Name in Czech | Je pedagogická praxe pro studenty angličtiny motivující? |
Name (in English) | Is Teaching Practice Motivating for Students Studying English? |
Authors | HAVLÍČKOVÁ, Helena (203 Czech Republic, guarantor). |
Edition | první. Brno, Otázky hodnocení studentů na souvislých pedagogických praxích, p. 126-132, 6 pp. 2006. |
Publisher | MSD a KPd PdF MU |
Other information | |
---|---|
Original language | Czech |
Type of outcome | Proceedings paper |
Field of Study | 50300 5.3 Education |
Country of publisher | Czech Republic |
Confidentiality degree | is not subject to a state or trade secret |
RIV identification code | RIV/00216224:14410/06:00016375 |
Organization unit | Faculty of Education |
ISBN | 80-86633-67-5 |
Keywords in English | evaluation ;teaching practice |
Tags | evaluation, teaching practice |
Tags | International impact, Reviewed |
Changed by | Changed by: PhDr. Helena Havlíčková, učo 2428. Changed: 25/6/2007 18:26. |
Abstract |
---|
Příspěvek se zabývá rozporem mezi váhavou nabídkou pedagogické praxe ve studijních programech oboru angličtina a skutečnou poptávkou po angličtinářích na trhu práce. Hledá přijatelné řešení, které by bylo přínosem studentům i reálné situaci v našem vzdělávacím systému. |
Abstract (in English) |
---|
This paper aims to investigate the gap between the vague offer of teaching practice to English language students and the reality in our schools. The problem is discussed in the light of students, teachers and school demands. The paper tries to find the strategies coping with the conditions within the bounds of possibility. |
Links | |
---|---|
GA406/03/1349, research and development project | Name: Intervence do procesu rozvíjení pedagogických dovedností studentů učitelství v průběhu jejich praxe na fakultní škole |
Investor: Czech Science Foundation, Interventions into the proces of pedagogical skills development in student teaching at training school |
PrintDisplayed: 14/10/2024 04:43