CHATRNÁ, Ivana a Tereza KMĚTÍKOVÁ. Osobnostní charakteristiky, sebepojetí, sociální opora a well-being u dětí se specifickými poruchami učení. In Úspěšný život s LMD (elektronický sborník příspěvků a prezentací). Brno: Centrum pro rodinu a sociální péči; IVDMR FSS MU, 2006, s. 1-6.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Osobnostní charakteristiky, sebepojetí, sociální opora a well-being u dětí se specifickými poruchami učení
Název česky Osobnostní charakteristiky, sebepojetí, sociální opora a well-being u dětí se specifickými poruchami učení
Název anglicky Personality traits, self-concept, social support and well-being of children with learning disabilities
Autoři CHATRNÁ, Ivana (203 Česká republika, garant) a Tereza KMĚTÍKOVÁ (203 Česká republika).
Vydání Brno, Úspěšný život s LMD (elektronický sborník příspěvků a prezentací), od s. 1-6, 6 s. 2006.
Nakladatel Centrum pro rodinu a sociální péči; IVDMR FSS MU
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14230/06:00021921
Organizační jednotka Fakulta sociálních studií
Klíčová slova anglicky learning disabilities; personality; self concept; social support; well being
Štítky learning disabilities, personality, Self concept, social support, well being
Změnil Změnila: Mgr. Tereza Kudlejová, učo 41615. Změněno: 20. 9. 2007 08:21.
Anotace
Ve svém příspěvku jsme se zaměřili na děti se specifickými poruchami učení. Zkoumáme vzájemné interakce mezi SPU a osobnostními charakteristikami, sebepojetím, sociální oporou a subjektivní pohodou u dětí. Tyto faktory ovlivňují obraz těchto poruch a jejich zvládání dětmi s SPU a zároveň jsou také ve vzájemné interakci. Uvádíme východiska plánovaného výzkumu, který by měl přispět k pochopení faktorů ovlivňujících SPU a rozdílů, které existují mezi dětmi s poruchami učení a dětmi bez těchto poruch.
Anotace anglicky
We address a problem of children with learning disabilities in our contribution. We explore relationship between learning disabilities and personality traits, self-concept, social support and well-being of children. All these factors may influence image of these disorders and childrens coping with LD. These factors also interact. As well we introduce starting points for research we design, that should contribute to understanding of factors influencing learning disabilities and differences between children with LD and children without LD.
Návaznosti
MSM0021622406, záměrNázev: Psychologické a sociální charakteristiky dětí, mládeže a rodiny, vývoj osobnosti v době proměn moderní společnosti
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Psychologické a sociální charakteristiky dětí, mládeže a rodiny, vývoj osobnosti v době proměn moderní společnosti
VytisknoutZobrazeno: 8. 5. 2024 10:00