D 2006

Osobnostní charakteristiky, sebepojetí, sociální opora a well-being u dětí se specifickými poruchami učení

CHATRNÁ, Ivana a Tereza KMĚTÍKOVÁ

Základní údaje

Originální název

Osobnostní charakteristiky, sebepojetí, sociální opora a well-being u dětí se specifickými poruchami učení

Název česky

Osobnostní charakteristiky, sebepojetí, sociální opora a well-being u dětí se specifickými poruchami učení

Název anglicky

Personality traits, self-concept, social support and well-being of children with learning disabilities

Autoři

CHATRNÁ, Ivana (203 Česká republika, garant) a Tereza KMĚTÍKOVÁ (203 Česká republika)

Vydání

Brno, Úspěšný život s LMD (elektronický sborník příspěvků a prezentací), od s. 1-6, 6 s. 2006

Nakladatel

Centrum pro rodinu a sociální péči; IVDMR FSS MU

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50100 5.1 Psychology and cognitive sciences

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14230/06:00021921

Organizační jednotka

Fakulta sociálních studií

Klíčová slova anglicky

learning disabilities; personality; self concept; social support; well being

Štítky

learning disabilities, personality, Self concept, social support, well being
Změněno: 20. 9. 2007 08:21, Mgr. Tereza Kudlejová

Anotace

ORIG EN

V originále

Ve svém příspěvku jsme se zaměřili na děti se specifickými poruchami učení. Zkoumáme vzájemné interakce mezi SPU a osobnostními charakteristikami, sebepojetím, sociální oporou a subjektivní pohodou u dětí. Tyto faktory ovlivňují obraz těchto poruch a jejich zvládání dětmi s SPU a zároveň jsou také ve vzájemné interakci. Uvádíme východiska plánovaného výzkumu, který by měl přispět k pochopení faktorů ovlivňujících SPU a rozdílů, které existují mezi dětmi s poruchami učení a dětmi bez těchto poruch.

Anglicky

We address a problem of children with learning disabilities in our contribution. We explore relationship between learning disabilities and personality traits, self-concept, social support and well-being of children. All these factors may influence image of these disorders and childrens coping with LD. These factors also interact. As well we introduce starting points for research we design, that should contribute to understanding of factors influencing learning disabilities and differences between children with LD and children without LD.

Návaznosti

MSM0021622406, záměr
Název: Psychologické a sociální charakteristiky dětí, mládeže a rodiny, vývoj osobnosti v době proměn moderní společnosti
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Psychologické a sociální charakteristiky dětí, mládeže a rodiny, vývoj osobnosti v době proměn moderní společnosti
Zobrazeno: 8. 11. 2024 23:20