CHATRNÁ, Ivana and Tereza KMĚTÍKOVÁ. Osobnostní charakteristiky, sebepojetí, sociální opora a well-being u dětí se specifickými poruchami učení (Personality traits, self-concept, social support and well-being of children with learning disabilities). In Úspěšný život s LMD (elektronický sborník příspěvků a prezentací). Brno: Centrum pro rodinu a sociální péči; IVDMR FSS MU, 2006, p. 1-6.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Osobnostní charakteristiky, sebepojetí, sociální opora a well-being u dětí se specifickými poruchami učení
Name in Czech Osobnostní charakteristiky, sebepojetí, sociální opora a well-being u dětí se specifickými poruchami učení
Name (in English) Personality traits, self-concept, social support and well-being of children with learning disabilities
Authors CHATRNÁ, Ivana (203 Czech Republic, guarantor) and Tereza KMĚTÍKOVÁ (203 Czech Republic).
Edition Brno, Úspěšný život s LMD (elektronický sborník příspěvků a prezentací), p. 1-6, 6 pp. 2006.
Publisher Centrum pro rodinu a sociální péči; IVDMR FSS MU
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14230/06:00021921
Organization unit Faculty of Social Studies
Keywords in English learning disabilities; personality; self concept; social support; well being
Tags learning disabilities, personality, Self concept, social support, well being
Changed by Changed by: Mgr. Tereza Kudlejová, učo 41615. Changed: 20/9/2007 08:21.
Abstract
Ve svém příspěvku jsme se zaměřili na děti se specifickými poruchami učení. Zkoumáme vzájemné interakce mezi SPU a osobnostními charakteristikami, sebepojetím, sociální oporou a subjektivní pohodou u dětí. Tyto faktory ovlivňují obraz těchto poruch a jejich zvládání dětmi s SPU a zároveň jsou také ve vzájemné interakci. Uvádíme východiska plánovaného výzkumu, který by měl přispět k pochopení faktorů ovlivňujících SPU a rozdílů, které existují mezi dětmi s poruchami učení a dětmi bez těchto poruch.
Abstract (in English)
We address a problem of children with learning disabilities in our contribution. We explore relationship between learning disabilities and personality traits, self-concept, social support and well-being of children. All these factors may influence image of these disorders and childrens coping with LD. These factors also interact. As well we introduce starting points for research we design, that should contribute to understanding of factors influencing learning disabilities and differences between children with LD and children without LD.
Links
MSM0021622406, plan (intention)Name: Psychologické a sociální charakteristiky dětí, mládeže a rodiny, vývoj osobnosti v době proměn moderní společnosti
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Psychological and social characteristics of children, youth and families, development of the personality in the time of changes of modern society
PrintDisplayed: 29/5/2024 01:30