Detailed Information on Publication Record
2006
Osobnostní charakteristiky, sebepojetí, sociální opora a well-being u dětí se specifickými poruchami učení
CHATRNÁ, Ivana and Tereza KMĚTÍKOVÁBasic information
Original name
Osobnostní charakteristiky, sebepojetí, sociální opora a well-being u dětí se specifickými poruchami učení
Name in Czech
Osobnostní charakteristiky, sebepojetí, sociální opora a well-being u dětí se specifickými poruchami učení
Name (in English)
Personality traits, self-concept, social support and well-being of children with learning disabilities
Authors
CHATRNÁ, Ivana (203 Czech Republic, guarantor) and Tereza KMĚTÍKOVÁ (203 Czech Republic)
Edition
Brno, Úspěšný život s LMD (elektronický sborník příspěvků a prezentací), p. 1-6, 6 pp. 2006
Publisher
Centrum pro rodinu a sociální péči; IVDMR FSS MU
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14230/06:00021921
Organization unit
Faculty of Social Studies
Keywords in English
learning disabilities; personality; self concept; social support; well being
Změněno: 20/9/2007 08:21, Mgr. Tereza Kudlejová
V originále
Ve svém příspěvku jsme se zaměřili na děti se specifickými poruchami učení. Zkoumáme vzájemné interakce mezi SPU a osobnostními charakteristikami, sebepojetím, sociální oporou a subjektivní pohodou u dětí. Tyto faktory ovlivňují obraz těchto poruch a jejich zvládání dětmi s SPU a zároveň jsou také ve vzájemné interakci. Uvádíme východiska plánovaného výzkumu, který by měl přispět k pochopení faktorů ovlivňujících SPU a rozdílů, které existují mezi dětmi s poruchami učení a dětmi bez těchto poruch.
In English
We address a problem of children with learning disabilities in our contribution. We explore relationship between learning disabilities and personality traits, self-concept, social support and well-being of children. All these factors may influence image of these disorders and childrens coping with LD. These factors also interact. As well we introduce starting points for research we design, that should contribute to understanding of factors influencing learning disabilities and differences between children with LD and children without LD.
Links
MSM0021622406, plan (intention) |
|