VLČKOVÁ, Kateřina. Umí se žáci na konci základního vzdělávání učit cizí jazyk? Evaluace kompetence k učení ve vzdělávací oblasti (cizí) jazyk a jazyková komunikace (Can the pupils at the end of compulsory education learn foreign language? Assessment of the competency to learning in the subject area of (foreign) language and language communication). Komenský. Brno: PdF MU, 2007, vol. 131, No 3, p. 4 -8. ISSN 0323-0449.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Umí se žáci na konci základního vzdělávání učit cizí jazyk? Evaluace kompetence k učení ve vzdělávací oblasti (cizí) jazyk a jazyková komunikace
Name (in English) Can the pupils at the end of compulsory education learn foreign language? Assessment of the competency to learning in the subject area of (foreign) language and language communication
Authors VLČKOVÁ, Kateřina (203 Czech Republic, guarantor).
Edition Komenský, Brno, PdF MU, 2007, 0323-0449.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW Full text, full-texty publikovaných článků ke strategiím učení cizímu jazyku
RIV identification code RIV/00216224:14410/07:00021965
Organization unit Faculty of Education
Keywords in English foreign language; second language; learning; inidvidual differencies; learning strategies; assessment; compulsory education; key competence; lower secondary education
Tags assessment, compulsory education, foreign language, inidvidual differencies, key competence, learning, learning strategies, lower secondary education, second language
Tags Reviewed
Changed by Changed by: doc. Mgr. et Mgr. Kateřina Vlčková, Ph.D., učo 23594. Changed: 9/3/2007 15:58.
Abstract
Popularizovaná zpráva z výzkumu popisuje používání strategií učení cizímu jazyku (zejména nagličtině) 2384 žáků 9. tříd ZŠ v ČR. Největší problémy byly zjištěny v oblasti mnemotechnik a paměťových strategií.
Abstract (in English)
The research report describes the using of foreign language learning strategies (befor all English as a foreign language) of 2384 pupils at the end of the compulsory education in the Czech Republic (end of the lower secondary education).
Links
LC06046, research and development projectName: Centrum základního výzkumu školního vzdělávání (Acronym: RECES)
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Research Centre on Schooling
PrintDisplayed: 25/4/2024 09:40