J 2007

Umí se žáci na konci základního vzdělávání učit cizí jazyk? Evaluace kompetence k učení ve vzdělávací oblasti (cizí) jazyk a jazyková komunikace

VLČKOVÁ, Kateřina

Basic information

Original name

Umí se žáci na konci základního vzdělávání učit cizí jazyk? Evaluace kompetence k učení ve vzdělávací oblasti (cizí) jazyk a jazyková komunikace

Name (in English)

Can the pupils at the end of compulsory education learn foreign language? Assessment of the competency to learning in the subject area of (foreign) language and language communication

Authors

VLČKOVÁ, Kateřina (203 Czech Republic, guarantor)

Edition

Komenský, Brno, PdF MU, 2007, 0323-0449

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Článek v odborném periodiku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

References:

Full text, full-texty publikovaných článků ke strategiím učení cizímu jazyku

RIV identification code

RIV/00216224:14410/07:00021965

Organization unit

Faculty of Education

Keywords in English

foreign language; second language; learning; inidvidual differencies; learning strategies; assessment; compulsory education; key competence; lower secondary education

Tags

assessment, compulsory education, foreign language, inidvidual differencies, key competence, learning, learning strategies, lower secondary education, second language

Tags

Reviewed
Změněno: 9/3/2007 15:58, doc. Mgr. et Mgr. Kateřina Vlčková, Ph.D.

Abstract

ORIG EN

V originále

Popularizovaná zpráva z výzkumu popisuje používání strategií učení cizímu jazyku (zejména nagličtině) 2384 žáků 9. tříd ZŠ v ČR. Největší problémy byly zjištěny v oblasti mnemotechnik a paměťových strategií.

In English

The research report describes the using of foreign language learning strategies (befor all English as a foreign language) of 2384 pupils at the end of the compulsory education in the Czech Republic (end of the lower secondary education).

Links

LC06046, research and development project
Name: Centrum základního výzkumu školního vzdělávání (Acronym: RECES)
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Research Centre on Schooling
Displayed: 18/11/2024 12:23