Detailed Information on Publication Record
2007
Charakteristika klíčových momentů způsobu života žáků před vstupem na střední školu
KACHLÍK, Petr, Marie HAVELKOVÁ and Michal RAUSBasic information
Original name
Charakteristika klíčových momentů způsobu života žáků před vstupem na střední školu
Name in Czech
Charakteristika klíčových momentů způsobu života žáků před vstupem na střední školu
Name (in English)
Characteristics of crucial moments of lifestyle of pupils before entering high school
Authors
KACHLÍK, Petr (203 Czech Republic, guarantor), Marie HAVELKOVÁ (203 Czech Republic) and Michal RAUS (203 Czech Republic)
Edition
1. vyd. Brno, Sborník z mezinárodní vědecké konference Firma a konkurenční prostředí 2007. Sekce 8: Firma a vzdělanostní kapitál. p. 30-39, 83 pp. 2007
Publisher
MSD, s.r.o.
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
30000 3. Medical and Health Sciences
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14410/07:00021968
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-86633-90-9
Keywords in English
Alcohol; questionnaire; movement; school; tobacco; diet; addictions; pupils; lifestyle
Tags
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 13/3/2007 20:01, doc. MUDr. Petr Kachlík, Ph.D.
V originále
Příspěvek mapuje klíčové oblasti životního stylu žáků na základní škole. Pomocí anonymního dotazníkového šetření bylo osloveno více než 200 žáků základní školy a víceletého gymnázia. Polovina vzorku navštěvovala školy s rozšířenou výukou tělesné výchovy, druhá nikoli. Bylo sledováno, zda vhodně aplikovaná tělesná aktivita podporuje vhodné výživové chování, pohybový režim a minimalizuje výskyt závislostí. Ukázalo se, že děti, navštěvující školy s rozšířenou výukou tělesné výchovy, mají lepší stravovací, pitný a pohybový režim, jsou častěji nekuřáky a alkoholovými abstinenty.
In English
The paper deals with the crucial sphere of primary school pupils lifestyle. With the help of an anonymous questionnaire, there were asked more than 200 pupils at primary schools and classical grammar schools. One half of the sample attended schools with supplemented physical education, the second one did not. The research monitored if appropriately applied physical education can support an appropriate dietetic behaviour and movement regime and minimize an occurrence of addictions. There was shown that children attending schools with supplemented physical education have better eating, drinking and movement regime and they are more often non-smokers and abstinent.
Links
MSM0021622421, plan (intention) |
|