ČECH, Tomáš. Transformace české školy ve vztahu k jedincům se sociálním znevýhodněním a specifickými potřebami (Transformation of the Czech school and the approach to children with special needs). In VAŠŤATKOVÁ, J.; LOUKOTOVÁ, V. (ed.) Akční pole sociální práce anebo sociálně pedagogické otázky současnosti [CD-ROM]. Olomouc: Univerzita Palackého, 2007, p. 294-298. ISBN 978-80-244-1665-6.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Transformace české školy ve vztahu k jedincům se sociálním znevýhodněním a specifickými potřebami
Name in Czech Transformace české školy ve vztahu k jedincům se sociálním znevýhodněním a specifickými potřebami
Name (in English) Transformation of the Czech school and the approach to children with special needs
Authors ČECH, Tomáš.
Edition Olomouc, VAŠŤATKOVÁ, J.; LOUKOTOVÁ, V. (ed.) Akční pole sociální práce anebo sociálně pedagogické otázky současnosti [CD-ROM], p. 294-298, 5 pp. 2007.
Publisher Univerzita Palackého
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-244-1665-6
Keywords in English Global educational program for elementary schools; socially disadvantaged child; social disadvantage; school; social school environment; special needs assitance; social educationalist
Tags school, social disadvantage, social educationalist, social school environment, socially disadvantaged child, special needs assitance
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: doc. PhDr. Mgr. Tomáš Čech, Ph.D., učo 15881. Changed: 3/4/2007 16:50.
Abstract
Příspěvek se zabývá aktuálními otázkami odborné pomoci školy dětem ze sociálně znevýhodněného prostředí. Vymezuje možné podoby sociálního handicapu a nastiňuje komplexní řešení prostřednictvím uplatnění sociálního pedagoga v základních školách.
Abstract (in English)
The article deals with actual problems of helping schools provide special needs assistance to children from socially disadvantaged environments. It contains information about a variety of social disadvantages and outlines employing social educationalist techniques as a solution to such problems in basic schools.
Links
MSM0021622421, plan (intention)Name: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, School and Health for the 21st Century
PrintDisplayed: 27/5/2024 19:59