Detailed Information on Publication Record
2007
Transformace české školy ve vztahu k jedincům se sociálním znevýhodněním a specifickými potřebami
ČECH, TomášBasic information
Original name
Transformace české školy ve vztahu k jedincům se sociálním znevýhodněním a specifickými potřebami
Name in Czech
Transformace české školy ve vztahu k jedincům se sociálním znevýhodněním a specifickými potřebami
Name (in English)
Transformation of the Czech school and the approach to children with special needs
Authors
ČECH, Tomáš
Edition
Olomouc, VAŠŤATKOVÁ, J.; LOUKOTOVÁ, V. (ed.) Akční pole sociální práce anebo sociálně pedagogické otázky současnosti [CD-ROM], p. 294-298, 5 pp. 2007
Publisher
Univerzita Palackého
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-244-1665-6
Keywords in English
Global educational program for elementary schools; socially disadvantaged child; social disadvantage; school; social school environment; special needs assitance; social educationalist
Tags
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 3/4/2007 16:50, doc. PhDr. Mgr. Tomáš Čech, Ph.D.
V originále
Příspěvek se zabývá aktuálními otázkami odborné pomoci školy dětem ze sociálně znevýhodněného prostředí. Vymezuje možné podoby sociálního handicapu a nastiňuje komplexní řešení prostřednictvím uplatnění sociálního pedagoga v základních školách.
In English
The article deals with actual problems of helping schools provide special needs assistance to children from socially disadvantaged environments. It contains information about a variety of social disadvantages and outlines employing social educationalist techniques as a solution to such problems in basic schools.
Links
MSM0021622421, plan (intention) |
|