PACHOLÍK, Viktor a Dagmar TRÁVNÍKOVÁ. Alternativní metody ve výuce školní tělesné výchovy pro zjištování vztahu mezi žáky. In Násilie na školách. prvé. Banská Bystrica (SR): Univerzita Mateja Bela, Pedagogická fakulta. s. 214 - 224. ISBN 978-80-8083-312-1. 2006.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Alternativní metody ve výuce školní tělesné výchovy pro zjištování vztahu mezi žáky
Název anglicky Alternative Methods of School Physical Education in Order to Diagnose the Relations among Pupils
Autoři PACHOLÍK, Viktor (203 Česká republika, garant) a Dagmar TRÁVNÍKOVÁ (203 Česká republika).
Vydání prvé. Banská Bystrica (SR), Násilie na školách, od s. 214 - 224, 11 s. 2006.
Nakladatel Univerzita Mateja Bela, Pedagogická fakulta
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Slovensko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14510/06:00031992
Organizační jednotka Fakulta sportovních studií
ISBN 978-80-8083-312-1
Klíčová slova anglicky diagnostics of relations in a school class; sociogram; psychomotricity; aggressivity
Štítky aggressivity, psychomotricity, sociogram
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: Mgr. et Mgr. Viktor Pacholík, Ph.D., učo 45334. Změněno: 26. 3. 2010 13:53.
Anotace
Problematikou diagnostiky osobnosti žáka a vztahu uvnitř skupiny se zabývá řada odborníků (Zelinková, 2001, Hrabal, 1989, Řícan, 1995, Kolář, 1997). Metodika diagnostikování, jako i diagnostické nástroje jsou podrobně rozpracovány a popsány. Obvykle však slouží spíše odborníkům pro profesionální diagnostiku. Jednou z cest k rešení tohoto problému může být využívání alternativních metod, které lze bez vetších problémů začlenit do vyučovací hodiny. Jako vhodná forma takových diagnostických metod se mohou jevit psychomotorické činnosti zařazené především do hodin tělesné výchovy, ale i jiných předmětů a které zároveň mohou plnit i jiné cíle než diagnostické.
Anotace anglicky
Many specialists deal with the area of diagnostics of personality of a pupil and relations within a group (Zelinková, 2001, Hrabal, 1989, Rícan, 1995, Kolár, 1997). Both methodology of diagnosing and diagnostic tools have been described in detail. Usually, they are used by specialists of professional diagnostics. Using alternative methods that might be easily included into the educational unit may be one of ways of solving this problem. Psychomotor activities as a part of mostly physical education lessons may become a suitable form of such diagnostic methods as they can also fulfil other goals of educational process.
VytisknoutZobrazeno: 23. 4. 2024 10:32