V originále
Problematikou diagnostiky osobnosti žáka a vztahu uvnitř skupiny se zabývá řada odborníků (Zelinková, 2001, Hrabal, 1989, Řícan, 1995, Kolář, 1997). Metodika diagnostikování, jako i diagnostické nástroje jsou podrobně rozpracovány a popsány. Obvykle však slouží spíše odborníkům pro profesionální diagnostiku. Jednou z cest k rešení tohoto problému může být využívání alternativních metod, které lze bez vetších problémů začlenit do vyučovací hodiny. Jako vhodná forma takových diagnostických metod se mohou jevit psychomotorické činnosti zařazené především do hodin tělesné výchovy, ale i jiných předmětů a které zároveň mohou plnit i jiné cíle než diagnostické.
In English
Many specialists deal with the area of diagnostics of personality of a pupil and relations within a group (Zelinková, 2001, Hrabal, 1989, Rícan, 1995, Kolár, 1997). Both methodology of diagnosing and diagnostic tools have been described in detail. Usually, they are used by specialists of professional diagnostics. Using alternative methods that might be easily included into the educational unit may be one of ways of solving this problem. Psychomotor activities as a part of mostly physical education lessons may become a suitable form of such diagnostic methods as they can also fulfil other goals of educational process.