D 2006

Vliv školní telesné výchovy na agresivitu a projevy agresivního chování adolescentu

TRÁVNÍKOVÁ, Dagmar and Viktor PACHOLÍK

Basic information

Original name

Vliv školní telesné výchovy na agresivitu a projevy agresivního chování adolescentu

Name in Czech

Vliv školní telesné výchovy na agresivitu a projevy agresivního chování adolescentu

Name (in English)

The Influence of School Physical Education on Aggressivity and Displays of Aggressive Behaviour in Adolescents

Authors

TRÁVNÍKOVÁ, Dagmar (203 Czech Republic, guarantor) and Viktor PACHOLÍK (203 Czech Republic)

Edition

Banská Bystrica (SR), Zborník príspevkov z 2. rocníka medzinárodnej vedeckej konferencie "Duricove dni" p. 324 - 331, 8 pp. 2006

Publisher

Univerzita Mateja Bela, Pedagogická fakulta

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

Sport and leisure time activities

Country of publisher

Slovakia

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14510/06:00031993

Organization unit

Faculty of Sports Studies

ISBN

978-80-8083-312-1

Keywords in English

agressivity; aggressive communication; aggressive behaviour; emotions

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 26/3/2010 13:56, Mgr. et Mgr. Viktor Pacholík, Ph.D.

Abstract

V originále

Príspevek se zabývá výzkumem projevu agresivního chování adolescentu na 2. stupni základní školy. Pomocí pedagogického experimentu zamereného na odstranování agresivity a zvládání agresivních projevu ve školní telesné výchove jsme žákum představili základní obranné prvky a copingové strategie zvládání násilí k jeho pozitivnímu využití. Krome nácviku asertivního chování a komunikacních dovedností jsme v praktických hodinách využili také prvky psychomotoriky, tai-chi a duševní hygieny.

In English

The paper deals with investigation of displays of aggressive behaviour of adolescents. Via pedagogic experiment focused on removing aggresivity and managing aggressive displays in school physical education lessons we introduced basic defensive units and coping strategies of managing violence towards its positive use. Except for practice of assertive behaviour and communicative skills we also used features of psychomotricity, tai-chi and mental hygiene in practical lessons.