Detailed Information on Publication Record
2006
Vliv školní telesné výchovy na agresivitu a projevy agresivního chování adolescentu
TRÁVNÍKOVÁ, Dagmar and Viktor PACHOLÍKBasic information
Original name
Vliv školní telesné výchovy na agresivitu a projevy agresivního chování adolescentu
Name in Czech
Vliv školní telesné výchovy na agresivitu a projevy agresivního chování adolescentu
Name (in English)
The Influence of School Physical Education on Aggressivity and Displays of Aggressive Behaviour in Adolescents
Authors
TRÁVNÍKOVÁ, Dagmar (203 Czech Republic, guarantor) and Viktor PACHOLÍK (203 Czech Republic)
Edition
Banská Bystrica (SR), Zborník príspevkov z 2. rocníka medzinárodnej vedeckej konferencie "Duricove dni" p. 324 - 331, 8 pp. 2006
Publisher
Univerzita Mateja Bela, Pedagogická fakulta
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
Sport and leisure time activities
Country of publisher
Slovakia
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14510/06:00031993
Organization unit
Faculty of Sports Studies
ISBN
978-80-8083-312-1
Keywords in English
agressivity; aggressive communication; aggressive behaviour; emotions
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 26/3/2010 13:56, Mgr. et Mgr. Viktor Pacholík, Ph.D.
V originále
Príspevek se zabývá výzkumem projevu agresivního chování adolescentu na 2. stupni základní školy. Pomocí pedagogického experimentu zamereného na odstranování agresivity a zvládání agresivních projevu ve školní telesné výchove jsme žákum představili základní obranné prvky a copingové strategie zvládání násilí k jeho pozitivnímu využití. Krome nácviku asertivního chování a komunikacních dovedností jsme v praktických hodinách využili také prvky psychomotoriky, tai-chi a duševní hygieny.
In English
The paper deals with investigation of displays of aggressive behaviour of adolescents. Via pedagogic experiment focused on removing aggresivity and managing aggressive displays in school physical education lessons we introduced basic defensive units and coping strategies of managing violence towards its positive use. Except for practice of assertive behaviour and communicative skills we also used features of psychomotricity, tai-chi and mental hygiene in practical lessons.