Detailed Information on Publication Record
2007
Vliv používání e-materiálů a snížení kontaktní výuky na studijní úspěšnost. Evaluace e-materiálů a předmětu podporovaného e-learningovým prostředím is.muni (zpráva z výzkumu, evaluační případová studie)
VLČKOVÁ, KateřinaBasic information
Original name
Vliv používání e-materiálů a snížení kontaktní výuky na studijní úspěšnost. Evaluace e-materiálů a předmětu podporovaného e-learningovým prostředím is.muni (zpráva z výzkumu, evaluační případová studie)
Name (in English)
Influence of the e-learning on the academic achievement (case study evaluation)
Authors
VLČKOVÁ, Kateřina (203 Czech Republic, guarantor)
Edition
1. vyd. Brno, Sco 2007. Sborník z konference SCO, Brno 30.-31.5.2007, p. 1-6, 6 pp. 2007
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
References:
RIV identification code
RIV/00216224:14410/07:00022042
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-210-4296-4
Keywords in English
E-learning; assessment; achievement; effectiveness; influence of e-learning; tertiary education; methodology of education; case study; evaluation research; applied research
Tags
Tags
Reviewed
Změněno: 2/6/2009 16:46, doc. Mgr. et Mgr. Kateřina Vlčková, Ph.D.
V originále
S cílem zpřístupnit studentům jednoho z předmětů společného základu na Pedagogické fa-kultě Masarykovy univerzity studijní materiály a snížit kontaktní výuku, byly vytvořeny stu-dijní e-materiály. Příspěvek prezentuje výsledky evaluačního výzkumu, který popisuje, jak studenti e-materiály, e-prostředí a předmět hodnotili a klade si otázku, zda používání e-materiálů mělo vliv na úspěšnost ukončování předmětu (test). Výsledky ukazují, že lepšími prediktory úspěšnosti ukončování předmětu budou pravděpodobně jiné než v této evaluaci sledované proměnné, které vycházely z kontextu jednoduše pojatého e-learningu coby on-line studijních materiálů a prezentací přednášek.
In English
Study e-materials have been created for one of the subjects in the common syllabus at the Masaryk-University in order to make them accessible to students, while decreasing the amount of direct teaching. This short evaluation report shows how students used the e-materials, what they thought of them and of the subject. Whether the using of the e-materials affected the final success (test) and how is discussed. It is concluded that other variables will probably be more accurate predictors of success than those used in our evaluation research. Ours were simple on-line materials and e-presentations of lectures.
Links
LC06046, research and development project |
|