D 2007

Vliv používání e-materiálů a snížení kontaktní výuky na studijní úspěšnost. Evaluace e-materiálů a předmětu podporovaného e-learningovým prostředím is.muni (zpráva z výzkumu, evaluační případová studie)

VLČKOVÁ, Kateřina

Basic information

Original name

Vliv používání e-materiálů a snížení kontaktní výuky na studijní úspěšnost. Evaluace e-materiálů a předmětu podporovaného e-learningovým prostředím is.muni (zpráva z výzkumu, evaluační případová studie)

Name (in English)

Influence of the e-learning on the academic achievement (case study evaluation)

Authors

VLČKOVÁ, Kateřina (203 Czech Republic, guarantor)

Edition

1. vyd. Brno, Sco 2007. Sborník z konference SCO, Brno 30.-31.5.2007, p. 1-6, 6 pp. 2007

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/07:00022042

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-210-4296-4

Keywords in English

E-learning; assessment; achievement; effectiveness; influence of e-learning; tertiary education; methodology of education; case study; evaluation research; applied research

Tags

Reviewed

Abstract

V originále

S cílem zpřístupnit studentům jednoho z předmětů společného základu na Pedagogické fa-kultě Masarykovy univerzity studijní materiály a snížit kontaktní výuku, byly vytvořeny stu-dijní e-materiály. Příspěvek prezentuje výsledky evaluačního výzkumu, který popisuje, jak studenti e-materiály, e-prostředí a předmět hodnotili a klade si otázku, zda používání e-materiálů mělo vliv na úspěšnost ukončování předmětu (test). Výsledky ukazují, že lepšími prediktory úspěšnosti ukončování předmětu budou pravděpodobně jiné než v této evaluaci sledované proměnné, které vycházely z kontextu jednoduše pojatého e-learningu coby on-line studijních materiálů a prezentací přednášek.

In English

Study e-materials have been created for one of the subjects in the common syllabus at the Masaryk-University in order to make them accessible to students, while decreasing the amount of direct teaching. This short evaluation report shows how students used the e-materials, what they thought of them and of the subject. Whether the using of the e-materials affected the final success (test) and how is discussed. It is concluded that other variables will probably be more accurate predictors of success than those used in our evaluation research. Ours were simple on-line materials and e-presentations of lectures.

Links

LC06046, research and development project
Name: Centrum základního výzkumu školního vzdělávání (Acronym: RECES)
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Research Centre on Schooling