VLČKOVÁ, Kateřina. Vliv používání e-materiálů a snížení kontaktní výuky na studijní úspěšnost. Evaluace e-materiálů a předmětu podporovaného e-learningovým prostředím is.muni (zpráva z výzkumu, evaluační případová studie) (Influence of the e-learning on the academic achievement (case study evaluation)). In Sco 2007. Sborník z konference SCO, Brno 30.-31.5.2007. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2007, p. 1-6. ISBN 978-80-210-4296-4.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Vliv používání e-materiálů a snížení kontaktní výuky na studijní úspěšnost. Evaluace e-materiálů a předmětu podporovaného e-learningovým prostředím is.muni (zpráva z výzkumu, evaluační případová studie)
Name (in English) Influence of the e-learning on the academic achievement (case study evaluation)
Authors VLČKOVÁ, Kateřina (203 Czech Republic, guarantor).
Edition 1. vyd. Brno, Sco 2007. Sborník z konference SCO, Brno 30.-31.5.2007, p. 1-6, 6 pp. 2007.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW sborník, © Masarykova univerzita v Brně
RIV identification code RIV/00216224:14410/07:00022042
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-4296-4
Keywords in English E-learning; assessment; achievement; effectiveness; influence of e-learning; tertiary education; methodology of education; case study; evaluation research; applied research
Tags achievement, applied research, assessment, case study, e-learning, effectiveness, evaluation research, influence of e-learning, methodology of education, tertiary education
Tags Reviewed
Changed by Changed by: doc. Mgr. et Mgr. Kateřina Vlčková, Ph.D., učo 23594. Changed: 2/6/2009 16:46.
Abstract
S cílem zpřístupnit studentům jednoho z předmětů společného základu na Pedagogické fa-kultě Masarykovy univerzity studijní materiály a snížit kontaktní výuku, byly vytvořeny stu-dijní e-materiály. Příspěvek prezentuje výsledky evaluačního výzkumu, který popisuje, jak studenti e-materiály, e-prostředí a předmět hodnotili a klade si otázku, zda používání e-materiálů mělo vliv na úspěšnost ukončování předmětu (test). Výsledky ukazují, že lepšími prediktory úspěšnosti ukončování předmětu budou pravděpodobně jiné než v této evaluaci sledované proměnné, které vycházely z kontextu jednoduše pojatého e-learningu coby on-line studijních materiálů a prezentací přednášek.
Abstract (in English)
Study e-materials have been created for one of the subjects in the common syllabus at the Masaryk-University in order to make them accessible to students, while decreasing the amount of direct teaching. This short evaluation report shows how students used the e-materials, what they thought of them and of the subject. Whether the using of the e-materials affected the final success (test) and how is discussed. It is concluded that other variables will probably be more accurate predictors of success than those used in our evaluation research. Ours were simple on-line materials and e-presentations of lectures.
Links
LC06046, research and development projectName: Centrum základního výzkumu školního vzdělávání (Acronym: RECES)
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Research Centre on Schooling
PrintDisplayed: 25/4/2024 15:05