D 2007

Koncepční polarity a komplementarity v ekologické výchově

HORKÁ, Hana

Basic information

Original name

Koncepční polarity a komplementarity v ekologické výchově

Name (in English)

Conceptual polarity and complementarity in environmental education

Authors

HORKÁ, Hana (203 Czech Republic, guarantor)

Edition

první. Liberec, Environmentální výchova:nové cesty, p. 10-15, 6 pp. 2007

Publisher

Technická univerzita

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/07:00020227

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-7372-164-0

Keywords in English

environmental education; conceptual polarity and complementarity; didactical dimension
Změněno: 30/4/2007 23:07, doc. PaedDr. Hana Horká, CSc.

Abstract

V originále

Autorka analyzuje koncepční polarity a komplementarity v ekologické výchově a upozorňuje na jejich didaktickou dimenzi.

In English

The author analyses conceptual polarity and complementarity in environmental education and dwells upon its didactical dimension.

Links

GA406/03/1349, research and development project
Name: Intervence do procesu rozvíjení pedagogických dovedností studentů učitelství v průběhu jejich praxe na fakultní škole
Investor: Czech Science Foundation, Interventions into the proces of pedagogical skills development in student teaching at training school
MSM0021622421, plan (intention)
Name: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, School and Health for the 21st Century