MUŽÍK, Vladislav and Vladimír SÜSS. Tělesná výchova a zdraví pro 21. století (myšlenky, které by měly usměrňovat tvorbu školních vzdělávacích programů) (Physical Education and Health for the 21st Century (ideas which should guide the creation of school educational programmes)). 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta, 2007, 97 pp. ISBN 978-80-210-4258-2.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Tělesná výchova a zdraví pro 21. století (myšlenky, které by měly usměrňovat tvorbu školních vzdělávacích programů)
Name (in English) Physical Education and Health for the 21st Century (ideas which should guide the creation of school educational programmes)
Authors MUŽÍK, Vladislav and Vladimír SÜSS.
Edition 1. vydání. Brno, 97 pp. 2007.
Publisher Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta
Other information
Original language Czech
Type of outcome Editing of thematic compilation, editing of monothematic issue of professional journal
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-4258-2
Keywords (in Czech) tělesná výchova; zdraví; výchova ke zdraví; rámcové vzdělávací programy; školní vzdělávací programy
Keywords in English physical education; health; health education; framework educational programmes; school educational programmes
Tags framework educational programmes, health, health education, Physical Education, school educational programmes
Tags Reviewed
Changed by Changed by: doc. PaedDr. Vladislav Mužík, CSc., učo 549. Changed: 18/3/2010 16:04.
Abstract
Monograficky pojatý sborník vybraných příspěvků se týká poslání školní tělesné výchovy, která je v nových rámcových vzdělávacích programech koncipována jako součást komplexnější výchovy ke zdraví. Aktuálním problémem škol je tvorba školních vzdělávacích programů. Ty by měly vycházet z rámcových vzdělávacích programů a uplatňovat deklarované požadavky v konkrétních podmínkách jednotlivých škol. Je ale nezbytné, aby se školní praxe opírala o teoretické poznatky, které by měla v oblasti tělesné výchovy obohatit i tato publikace. Vybrané příspěvky a konsensuální závěry se vztahují k řešení výzkumného záměru Škola a zdraví pro 21. století a k projektu FRVŠ Didaktická laboratoř.
Abstract (in English)
The monographical collection of chosen papers deals with the role of school physical education which is in new framework educational programmes outlined as a part of more complex health education. The current problem at schools is creation of school educational programmes. These programmes should be based on framework educational programmes and apply declared requests in concrete conditions of every single school. It is imperative that the school practice is based on theoretical knowledge which should be in the field of physical education enriched by this publication. The chosen papers and consensual results are connected with the research plan School and Health for the 21st Century and with the project of Higher Education Development Fund Didactic Laboratory.
Links
MSM0021622421, plan (intention)Name: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, School and Health for the 21st Century
PrintDisplayed: 1/5/2024 16:31