D 2007

SOCIÁLNĚ-AFEKTIVNÍ DOMÉNA V PROFESIONÁLNÍ PŘÍPRAVĚ UČITELŮ

HORKÁ, Hana

Basic information

Original name

SOCIÁLNĚ-AFEKTIVNÍ DOMÉNA V PROFESIONÁLNÍ PŘÍPRAVĚ UČITELŮ

Name (in English)

Social-affective domain in the teachers education

Authors

HORKÁ, Hana (203 Czech Republic, guarantor)

Edition

první. Hradec Králové, Proměny vzdělávání, p. 39-43, 5 pp. 2007

Publisher

Gaudeamus, Univerzita Hradec Králové

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/07:00020229

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-7041-033-2

Keywords in English

values; teaching goals in affective domain; emotionalisation of education; teachers education; theory of instruction of social-affective education
Změněno: 18/6/2009 13:12, doc. PaedDr. Hana Horká, CSc.

Abstract

V originále

Autorka se věnuje sociálně-afektivní doméně v profesionální přípravě učitelů. Na příkladu utváření vztahu dítěte k přírodě poukazuje na význam hodnotové dimenze vzdělávání a na potřebu profesní způsobilosti s ní pracovat.

In English

Author focuses on social-affective domain in teachers professional preparation. Based on instance of a child-nature relationship formation, she points out on significance of dimension of value in education and she also advocates professional competence for collaborative work with it.

Links

GA406/03/1349, research and development project
Name: Intervence do procesu rozvíjení pedagogických dovedností studentů učitelství v průběhu jejich praxe na fakultní škole
Investor: Czech Science Foundation, Interventions into the proces of pedagogical skills development in student teaching at training school
MSM0021622421, plan (intention)
Name: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, School and Health for the 21st Century