D
2007
SOCIÁLNĚ-AFEKTIVNÍ DOMÉNA V PROFESIONÁLNÍ PŘÍPRAVĚ UČITELŮ
HORKÁ, Hana
Basic information
Original name
SOCIÁLNĚ-AFEKTIVNÍ DOMÉNA V PROFESIONÁLNÍ PŘÍPRAVĚ UČITELŮ
Name (in English)
Social-affective domain in the teachers education
Edition
první. Hradec Králové, Proměny vzdělávání, p. 39-43, 5 pp. 2007
Publisher
Gaudeamus, Univerzita Hradec Králové
Other information
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14410/07:00020229
Organization unit
Faculty of Education
Keywords in English
values; teaching goals in affective domain; emotionalisation of education; teachers education; theory of instruction of social-affective education
V originále
Autorka se věnuje sociálně-afektivní doméně v profesionální přípravě učitelů. Na příkladu utváření vztahu dítěte k přírodě poukazuje na význam hodnotové dimenze vzdělávání a na potřebu profesní způsobilosti s ní pracovat.
In English
Author focuses on social-affective domain in teachers professional preparation. Based on instance of a child-nature relationship formation, she points out on significance of dimension of value in education and she also advocates professional competence for collaborative work with it.
Links
GA406/03/1349, research and development project | Name: Intervence do procesu rozvíjení pedagogických dovedností studentů učitelství v průběhu jejich praxe na fakultní škole | Investor: Czech Science Foundation, Interventions into the proces of pedagogical skills development in student teaching at training school |
|
MSM0021622421, plan (intention) | Name: Škola a zdraví pro 21. století | Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, School and Health for the 21st Century |
|
Displayed: 3/11/2024 11:36