HORKÁ, Hana. SOCIÁLNĚ-AFEKTIVNÍ DOMÉNA V PROFESIONÁLNÍ PŘÍPRAVĚ UČITELŮ (Social-affective domain in the teachers education). In Proměny vzdělávání. první. Hradec Králové: Gaudeamus, Univerzita Hradec Králové, 2007, p. 39-43. ISBN 978-80-7041-033-2.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name SOCIÁLNĚ-AFEKTIVNÍ DOMÉNA V PROFESIONÁLNÍ PŘÍPRAVĚ UČITELŮ
Name (in English) Social-affective domain in the teachers education
Authors HORKÁ, Hana (203 Czech Republic, guarantor).
Edition první. Hradec Králové, Proměny vzdělávání, p. 39-43, 5 pp. 2007.
Publisher Gaudeamus, Univerzita Hradec Králové
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/07:00020229
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-7041-033-2
Keywords in English values; teaching goals in affective domain; emotionalisation of education; teachers education; theory of instruction of social-affective education
Tags emotionalisation of education, teachers education, values
Changed by Changed by: doc. PaedDr. Hana Horká, CSc., učo 2749. Changed: 18/6/2009 13:12.
Abstract
Autorka se věnuje sociálně-afektivní doméně v profesionální přípravě učitelů. Na příkladu utváření vztahu dítěte k přírodě poukazuje na význam hodnotové dimenze vzdělávání a na potřebu profesní způsobilosti s ní pracovat.
Abstract (in English)
Author focuses on social-affective domain in teachers professional preparation. Based on instance of a child-nature relationship formation, she points out on significance of dimension of value in education and she also advocates professional competence for collaborative work with it.
Links
GA406/03/1349, research and development projectName: Intervence do procesu rozvíjení pedagogických dovedností studentů učitelství v průběhu jejich praxe na fakultní škole
Investor: Czech Science Foundation, Interventions into the proces of pedagogical skills development in student teaching at training school
MSM0021622421, plan (intention)Name: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, School and Health for the 21st Century
PrintDisplayed: 25/5/2024 01:14