Detailed Information on Publication Record
2007
SOCIÁLNĚ-AFEKTIVNÍ DOMÉNA V PROFESIONÁLNÍ PŘÍPRAVĚ UČITELŮ
HORKÁ, HanaBasic information
Original name
SOCIÁLNĚ-AFEKTIVNÍ DOMÉNA V PROFESIONÁLNÍ PŘÍPRAVĚ UČITELŮ
Name (in English)
Social-affective domain in the teachers education
Authors
HORKÁ, Hana (203 Czech Republic, guarantor)
Edition
první. Hradec Králové, Proměny vzdělávání, p. 39-43, 5 pp. 2007
Publisher
Gaudeamus, Univerzita Hradec Králové
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14410/07:00020229
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-7041-033-2
Keywords in English
values; teaching goals in affective domain; emotionalisation of education; teachers education; theory of instruction of social-affective education
Změněno: 18/6/2009 13:12, doc. PaedDr. Hana Horká, CSc.
V originále
Autorka se věnuje sociálně-afektivní doméně v profesionální přípravě učitelů. Na příkladu utváření vztahu dítěte k přírodě poukazuje na význam hodnotové dimenze vzdělávání a na potřebu profesní způsobilosti s ní pracovat.
In English
Author focuses on social-affective domain in teachers professional preparation. Based on instance of a child-nature relationship formation, she points out on significance of dimension of value in education and she also advocates professional competence for collaborative work with it.
Links
GA406/03/1349, research and development project |
| ||
MSM0021622421, plan (intention) |
|