ŘEZÁČ, František and Gabriela OŠKRDALOVÁ. Využití marketingu v procesu řízení pojišťovacího podniku (Marketing usage in management process of insurance company). In Sborník příspěvků z mezinárodní konference "Finance a výkonnost firem ve vědě, výuce a praxi". Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2007, p. 1-9. ISBN 978-80-7318-536-7.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Využití marketingu v procesu řízení pojišťovacího podniku
Name in Czech Využití marketingu v procesu řízení pojišťovacího podniku
Name (in English) Marketing usage in management process of insurance company
Authors ŘEZÁČ, František and Gabriela OŠKRDALOVÁ.
Edition Zlín, Sborník příspěvků z mezinárodní konference "Finance a výkonnost firem ve vědě, výuce a praxi" p. 1-9, 9 pp. 2007.
Publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50200 5.2 Economics and Business
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Economics and Administration
ISBN 978-80-7318-536-7
Keywords in English management process of insurance company; organizational structure; marketing management; market strategy; marketing of insurance company
Tags market strategy, marketing management, marketing of insurance company, organizational structure
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Ing. František Řezáč, Ph.D., učo 2756. Changed: 2/6/2009 12:05.
Abstract
Příspěvek se zaměřuje na analýzu využití marketingu v procesu řízení pojišťovacího podniku s důrazem na analýzu organizačních struktur a formulaci a výběr tržních strategií. Zobecňuje poznatky a zkušenosti z pojistné praxe v činnosti vrcholového managementu v procesu marketingového řízení pojišťovacího podniku.
Abstract (in English)
This paper is focused on marketing usage analysis in management process of insurance company with emphasis on organizational structures analysis and formulation and selection of market strategies. It generalizes knowledge and experience from insurance practice in top management activities within marketing management process of insurance company.
PrintDisplayed: 21/7/2024 04:39