c 2007

Finanční management

SUCHÁNEK, Petr

Basic information

Original name

Finanční management

Name in Czech

Finanční management

Name (in English)

Financial Management

Authors

Edition

1. vyd. Brno, 128 pp. DSO 1, 2007

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Učební texty pomůcky (vč. dílčích kapitol v učebnicích)

Field of Study

50200 5.2 Economics and Business

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

Faculty of Economics and Administration

ISBN

978-80-210-4277-3

Keywords in English

financial analysis; financial management; financial ratios

Tags

Reviewed
Změněno: 12/9/2008 14:27, Ing. Naďa Voráčová

Abstract

V originále

Publikace je zaměřena na konkrétní otázky finančního řízení, které objasňuje s ohledem na příslušnost podniku ke konkrétnímu oboru nebo odvětví. Seznamuje studenty s nástroji finanční analýzy. Vysvětluje její základní pojmy a aparát, jako jsou absolutní a poměrové ukazatele, finanční a provozní páka, pyramidové rozklady apod. V rámci publikace je zvláštní pozornost věnována problematice alternativních nákladů a ekonomické přidané hodnoty. Dále se objasňuje podstata bonitních a bankrotních modelů.

In English

The publication is aimed to concrete questions of financial mangement. It informs students about instruments of financial analysis. It illustrates its basic ideas and equipment as absolute ratios, financial leverage, pyramidal analysis, opportunity costs, economic value added, etc.