MINÁŘOVÁ, Eva. Stylová charakteristika textů církevní komunikace (Stylish differentia of the church texts). In KLÍMOVÁ, K. - MINÁŘOVÁ, E. (eds.) Čeština - bádání a učení. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2007, p. 70-73. ISBN 978-80-210-4278-0.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Stylová charakteristika textů církevní komunikace
Name in Czech Stylová charakteristika textů církevní komunikace
Name (in English) Stylish differentia of the church texts
Authors MINÁŘOVÁ, Eva (203 Czech Republic, guarantor).
Edition 1. vyd. Brno, KLÍMOVÁ, K. - MINÁŘOVÁ, E. (eds.) Čeština - bádání a učení, p. 70-73, 2007.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 60200 6.2 Languages and Literature
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/07:00032036
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-4278-0
Keywords in English style - genre - church texts and communication - language means in church texts - scriptual language means
Tags Reviewed
Changed by Changed by: PhDr. Ivana Kolářová, CSc., učo 44114. Changed: 26/2/2010 16:26.
Abstract
Stylová různorodost a mnohotvárnost textů církevní komunikace souvisí s komunikační funkcí, cílem, tématem, s žánrovou diferenciací a jinými faktory. I přes uvolňování komunikačních norem zůstává styl církevní komunikace tzv. vysokým stylem s dokonalou kulturou řeči, který využívá obraznosti vyjádření a jiných intenzifikujících výrazových prostředků, opírá se o intertextovost a prostředky persvaze..
Abstract (in English)
The style variety of the religious communication texts is connected with the specific communicational function, goal, topic and with the genre texts differentiations as well. Despite the gradual loosening of the communication norms concerning this style sphere, the style of religious communication remains so called high style with the perfect speech culture. It uses the communication expressiveness, intensification, quoting and other persuasive language means.
PrintDisplayed: 10/9/2024 00:17