D
2006
Moderní metodiky, technologie a nástroje pro podporu výuky (E-learning 2.0)
PITNER, Tomáš a Pavel DRÁŠIL
Základní údaje
Originální název
Moderní metodiky, technologie a nástroje pro podporu výuky (E-learning 2.0)
Název anglicky
Modern metodologies, technologies and tools for education support (E-learning 2.0)
Autoři
PITNER, Tomáš (203 Česká republika, garant) a Pavel DRÁŠIL (203 Česká republika)
Vydání
1. vyd. Brno, Sborník příspěvků 3. letní škola aplikované informatiky, od s. 83-88, 6 s. 2006
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14330/06:00015545
Organizační jednotka
Fakulta informatiky
Klíčová slova anglicky
Web 2.0; e-learning 2.0; REST; adaptive XML inclusions; lightweight P2P personalization
V originále
Příspěvek ukazuje vývoj ve vnímání elektronické podpory výuky souhrnně označovaný jako E-learning 2.0. Zmiňuje nová metodická paradigmata (zejména konektivizmus) a jejich požadavky na elektronickou podporu. Naplnění těchto požadavků je ilustrováno na vzorové implementaci - platformě L2 - umožňující integrovat stávající výukové i obecně použitelné zdroje a vytvořit tak personalizované výukové prostředí (learning landscape) odpovídající principu konektivizmu a kolaborativního učení.
Anglicky
With current shift in web technology called Web 2.0, many e-learning experts compare the traditional view of e-learning with the expected level of e-learning services and find common problems with present LMS platforms. Primarily, we will identify the most important properties of an E-learning 2.0 platform. Secondly, a prototype, Java-based open-source E-learning 2.0 platform L2 will be introduced and evaluated.
Návaznosti
1ET208050401, projekt VaV | Název: E-learning v kontextu sémantického webu | Investor: Akademie věd ČR, E-learning v kontextu sémantického webu |
|
Zobrazeno: 9. 11. 2024 12:15