PITNER, Tomáš and Pavel DRÁŠIL. Moderní metodiky, technologie a nástroje pro podporu výuky (E-learning 2.0) (Modern metodologies, technologies and tools for education support (E-learning 2.0)). In Sborník příspěvků 3. letní škola aplikované informatiky. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2006, p. 83-88. ISBN 80-210-4146-3.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Moderní metodiky, technologie a nástroje pro podporu výuky (E-learning 2.0)
Name (in English) Modern metodologies, technologies and tools for education support (E-learning 2.0)
Authors PITNER, Tomáš (203 Czech Republic, guarantor) and Pavel DRÁŠIL (203 Czech Republic).
Edition 1. vyd. Brno, Sborník příspěvků 3. letní škola aplikované informatiky, p. 83-88, 6 pp. 2006.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14330/06:00015545
Organization unit Faculty of Informatics
ISBN 80-210-4146-3
Keywords in English Web 2.0; e-learning 2.0; REST; adaptive XML inclusions; lightweight P2P personalization
Tags Adaptive XML Inclusions, E-learning 2.0, lightweight P2P personalization, rest, Web 2.0
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Pavel Drášil, Ph.D., učo 39305. Changed: 14/5/2007 12:48.
Abstract
Příspěvek ukazuje vývoj ve vnímání elektronické podpory výuky souhrnně označovaný jako E-learning 2.0. Zmiňuje nová metodická paradigmata (zejména konektivizmus) a jejich požadavky na elektronickou podporu. Naplnění těchto požadavků je ilustrováno na vzorové implementaci - platformě L2 - umožňující integrovat stávající výukové i obecně použitelné zdroje a vytvořit tak personalizované výukové prostředí (learning landscape) odpovídající principu konektivizmu a kolaborativního učení.
Abstract (in English)
With current shift in web technology called Web 2.0, many e-learning experts compare the traditional view of e-learning with the expected level of e-learning services and find common problems with present LMS platforms. Primarily, we will identify the most important properties of an E-learning 2.0 platform. Secondly, a prototype, Java-based open-source E-learning 2.0 platform L2 will be introduced and evaluated.
Links
1ET208050401, research and development projectName: E-learning v kontextu sémantického webu
Investor: Academy of Sciences of the Czech Republic, E-learning in the Semantic Web Context
PrintDisplayed: 23/7/2024 07:07