Detailed Information on Publication Record
2006
Moderní metodiky, technologie a nástroje pro podporu výuky (E-learning 2.0)
PITNER, Tomáš and Pavel DRÁŠILBasic information
Original name
Moderní metodiky, technologie a nástroje pro podporu výuky (E-learning 2.0)
Name (in English)
Modern metodologies, technologies and tools for education support (E-learning 2.0)
Authors
PITNER, Tomáš (203 Czech Republic, guarantor) and Pavel DRÁŠIL (203 Czech Republic)
Edition
1. vyd. Brno, Sborník příspěvků 3. letní škola aplikované informatiky, p. 83-88, 6 pp. 2006
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14330/06:00015545
Organization unit
Faculty of Informatics
ISBN
80-210-4146-3
Keywords in English
Web 2.0; e-learning 2.0; REST; adaptive XML inclusions; lightweight P2P personalization
Tags
Reviewed
Změněno: 14/5/2007 12:48, Mgr. Pavel Drášil, Ph.D.
V originále
Příspěvek ukazuje vývoj ve vnímání elektronické podpory výuky souhrnně označovaný jako E-learning 2.0. Zmiňuje nová metodická paradigmata (zejména konektivizmus) a jejich požadavky na elektronickou podporu. Naplnění těchto požadavků je ilustrováno na vzorové implementaci - platformě L2 - umožňující integrovat stávající výukové i obecně použitelné zdroje a vytvořit tak personalizované výukové prostředí (learning landscape) odpovídající principu konektivizmu a kolaborativního učení.
In English
With current shift in web technology called Web 2.0, many e-learning experts compare the traditional view of e-learning with the expected level of e-learning services and find common problems with present LMS platforms. Primarily, we will identify the most important properties of an E-learning 2.0 platform. Secondly, a prototype, Java-based open-source E-learning 2.0 platform L2 will be introduced and evaluated.
Links
1ET208050401, research and development project |
|