BRANDEJSOVÁ, Jitka and Michal BRANDEJS. E-learning v Informačním systému na Masarykově univerzitě (Masaryk university e-learning incorporated into information system). In ALTERNATIVNÍ METODY VÝUKY 2006. Praha: Přírodovědecká fakulta Univerzity Karlovy v Praze, 2006, p. 82-87. ISBN 80-7305-554-6.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name E-learning v Informačním systému na Masarykově univerzitě
Name (in English) Masaryk university e-learning incorporated into information system
Authors BRANDEJSOVÁ, Jitka (203 Czech Republic, guarantor) and Michal BRANDEJS (203 Czech Republic).
Edition Praha, ALTERNATIVNÍ METODY VÝUKY 2006, p. 82-87, 2006.
Publisher Přírodovědecká fakulta Univerzity Karlovy v Praze
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
RIV identification code RIV/00216224:14330/06:00018712
Organization unit Faculty of Informatics
ISBN 80-7305-554-6
Keywords in English e-learning; IS MU
Tags e-learning, IS MU
Changed by Changed by: Mgr. Ľuboš Lunter, učo 143320. Changed: 31/3/2010 11:44.
Abstract
Masarykova univerzita se rozhodla jít cestou implementace e-learningu přímo do administrativního informačního systému (Informačního systému Masarykovy univerzity, IS MU). Cílem bylo vytvořit zázemí pro plošné nasazení e-learningu v prostředí devíti různých fakult a čtyřiceti tisíc uživatelů, což je odlišná situace proti předchozí etapě tvorby kurzů nadšenců a průkopníků e-learningu v limitovaném prostředí, která však tvoří začátek dějin e-learningu na MU. V příspěvku budou zmíněny e-learningové agendy Informačního systému MU, projekt e-techniků, co přináší e-learning na MU studentům, co učitelům a jaké existují sporné otázky připravené k řešení.
Abstract (in English)
For Masaryk University, which houses nine faculties attended by more than thirty-eight thousand students, e-learning currently represents an indispensable teaching tool. However, designing e-learning applications covering most fields and specializations as well as preparing the conditions in which these will represent an asset rather than a hindrance even for IT laymen is by no means an easy task to solve. The major factor affecting the form the e-learning applications had in the past was a group of devoted developers whose products were of limited coverage as regards the number of students using these. While this small-scale development may work for a small school, a large university requires that a more sophisticated infrastructure in terms of technology, methodology, and personnel be deployed. Masaryk University has given rise to new and unique projects that have proved fruitful and that can be put into operation in both small and large universities.
Links
LA 168, research and development projectName: Účast ČR ve výzkumném sdružení ERCIM
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Účast ČR ve výzkumném sdružení ERCIM
PrintDisplayed: 21/6/2024 17:26