Detailed Information on Publication Record
2006
E-learning v Informačním systému na Masarykově univerzitě
BRANDEJSOVÁ, Jitka and Michal BRANDEJSBasic information
Original name
E-learning v Informačním systému na Masarykově univerzitě
Name (in English)
Masaryk university e-learning incorporated into information system
Authors
BRANDEJSOVÁ, Jitka (203 Czech Republic, guarantor) and Michal BRANDEJS (203 Czech Republic)
Edition
Praha, ALTERNATIVNÍ METODY VÝUKY 2006, p. 82-87, 2006
Publisher
Přírodovědecká fakulta Univerzity Karlovy v Praze
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
References:
RIV identification code
RIV/00216224:14330/06:00018712
Organization unit
Faculty of Informatics
ISBN
80-7305-554-6
Keywords in English
e-learning; IS MU
Tags
Změněno: 31/3/2010 11:44, Mgr. Ľuboš Lunter
V originále
Masarykova univerzita se rozhodla jít cestou implementace e-learningu přímo do administrativního informačního systému (Informačního systému Masarykovy univerzity, IS MU). Cílem bylo vytvořit zázemí pro plošné nasazení e-learningu v prostředí devíti různých fakult a čtyřiceti tisíc uživatelů, což je odlišná situace proti předchozí etapě tvorby kurzů nadšenců a průkopníků e-learningu v limitovaném prostředí, která však tvoří začátek dějin e-learningu na MU. V příspěvku budou zmíněny e-learningové agendy Informačního systému MU, projekt e-techniků, co přináší e-learning na MU studentům, co učitelům a jaké existují sporné otázky připravené k řešení.
In English
For Masaryk University, which houses nine faculties attended by more than thirty-eight thousand students, e-learning currently represents an indispensable teaching tool. However, designing e-learning applications covering most fields and specializations as well as preparing the conditions in which these will represent an asset rather than a hindrance even for IT laymen is by no means an easy task to solve. The major factor affecting the form the e-learning applications had in the past was a group of devoted developers whose products were of limited coverage as regards the number of students using these. While this small-scale development may work for a small school, a large university requires that a more sophisticated infrastructure in terms of technology, methodology, and personnel be deployed. Masaryk University has given rise to new and unique projects that have proved fruitful and that can be put into operation in both small and large universities.
Links
LA 168, research and development project |
|