D 2007

Elektronické matematické testy v IS MU

PLCH, Roman and Silvie KURÁŇOVÁ

Basic information

Original name

Elektronické matematické testy v IS MU

Name (in English)

E-math tests in IS MU

Authors

PLCH, Roman (203 Czech Republic, guarantor) and Silvie KURÁŇOVÁ (203 Czech Republic)

Edition

1. vydání. Brno, Sborník 4. ročníku konference o elektronické podpoře výuky SCO2007, p. 9-14, 6 pp. 2007

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

10101 Pure mathematics

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14310/07:00032064

Organization unit

Faculty of Science

ISBN

978-80-210-4296-4

Keywords in English

mathematics; electronic tests

Tags

Reviewed
Změněno: 6/6/2008 12:32, RNDr. Roman Plch, Ph.D.

Abstract

V originále

V podzimním semestru r. 2006 v rámci předmětu M3501 Matematická analýza 3 byly v informačním systému Masarykovy univerzity vytvořeny elektronické matematické testy (za podpory rozvojového projektu MU "E-learning v matematice"). Jejich hlavním cílem bylo podpořit samostudium studentů, nabídnout jim interaktivní sbírku příkladů a okamžitou zpětnou vazbu. Učiteli pak usnadnit práci s opravováním zápočtových písemek. V testech je v řadě případů využito ilustrační grafiky pro podporu geometrické představivosti studentů.

In English

Authors describe the electronic tests implementation in the Information System of Masaryk University for the M3501 Calculus III course (Metric spaces and Calculus of several variables) in the autumn semester 2006. This project was supported by the MŠMT grant for supporting E-learning development at MU.
The main goal of these tests was to support self-studying and give students an interactive collection of examples with prompt feedback. For the teacher the great advantage is easy access to the results (without any work with the correction of these tests). Plenty of graphic examples are used in the tests to increase geometric imagination of students.