PLCH, Roman and Silvie KURÁŇOVÁ. Elektronické matematické testy v IS MU (E-math tests in IS MU). In Sborník 4. ročníku konference o elektronické podpoře výuky SCO2007. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2007, p. 9-14. ISBN 978-80-210-4296-4.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Elektronické matematické testy v IS MU
Name (in English) E-math tests in IS MU
Authors PLCH, Roman (203 Czech Republic, guarantor) and Silvie KURÁŇOVÁ (203 Czech Republic).
Edition 1. vydání. Brno, Sborník 4. ročníku konference o elektronické podpoře výuky SCO2007, p. 9-14, 6 pp. 2007.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 10101 Pure mathematics
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14310/07:00032064
Organization unit Faculty of Science
ISBN 978-80-210-4296-4
Keywords in English mathematics; electronic tests
Tags electronic tests, mathematics
Tags Reviewed
Changed by Changed by: RNDr. Roman Plch, Ph.D., učo 736. Changed: 6/6/2008 12:32.
Abstract
V podzimním semestru r. 2006 v rámci předmětu M3501 Matematická analýza 3 byly v informačním systému Masarykovy univerzity vytvořeny elektronické matematické testy (za podpory rozvojového projektu MU "E-learning v matematice"). Jejich hlavním cílem bylo podpořit samostudium studentů, nabídnout jim interaktivní sbírku příkladů a okamžitou zpětnou vazbu. Učiteli pak usnadnit práci s opravováním zápočtových písemek. V testech je v řadě případů využito ilustrační grafiky pro podporu geometrické představivosti studentů.
Abstract (in English)
Authors describe the electronic tests implementation in the Information System of Masaryk University for the M3501 Calculus III course (Metric spaces and Calculus of several variables) in the autumn semester 2006. This project was supported by the MŠMT grant for supporting E-learning development at MU.
The main goal of these tests was to support self-studying and give students an interactive collection of examples with prompt feedback. For the teacher the great advantage is easy access to the results (without any work with the correction of these tests). Plenty of graphic examples are used in the tests to increase geometric imagination of students.
PrintDisplayed: 7/6/2024 03:46