W 2007

What counts in educational research? Quantitative and qualitative explanations of educational inequalities.

JARKOVSKÁ, Lucie

Basic information

Original name

What counts in educational research? Quantitative and qualitative explanations of educational inequalities.

Name in Czech

Co se počítá ve výzkumech vzdělávání? Kvantitativní a kvalitativní explanace vzdělanostních nerovností.

Authors

JARKOVSKÁ, Lucie (203 Czech Republic, guarantor)

Edition

2007

Other information

Language

English

Type of outcome

Uspořádání workshopu

Field of Study

50000 5. Social Sciences

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

References:

RIV identification code

RIV/00216224:14230/07:00020281

Organization unit

Faculty of Social Studies

Keywords in English

methodology; educational research; educational inequalities; qulitative methods; quantitative methods

Tags

International impact
Změněno: 7/6/2007 10:12, doc. Mgr. Lucie Jarkovská, Ph.D.

Abstract

V originále

We believe that it is crucial to promote a critical dialogue between quantitative and qualitative methodological perspectives, its advantages and limitations. In our experience such discussions are rare. The workshop was based on discussion based on participant presentations and promoted reflexive accounts on the advantages and disadvantages of working with qualitative and quantitative methodologies and on the reasons of for their persistent (although undesirable) divide. The workshop was facilitated by two distinguished European speakers Francesca Gobbo (Torino University) and Sin Yin Cheung (Oxford Brookes University).

In Czech

Metodologický workshop pro mladé evropské vědce a vědkyně byl zaměřen na otázky kombinování kvalitativních akvantitativních přístupů ve výzkumech o vzdělanostních nerovnostech. Byly diskutovány epistemologické otázky možnosti či nemožnosti kombinování obou metod. Diskuse byly facilitovány dvěma význačnými evropskými výzkumnicemi, Francescou Gobbo (Torino University) aSin Yin Cheung (Oxford Brookes University).

Links

GA403/06/0067, research and development project
Name: Volba vzdělání a anticipace šancí na pracovním trhu z genderové perspektivy
Investor: Czech Science Foundation, Educational choices and anticipation of chances on the labour market from a gender perspective