Detailed Information on Publication Record
2007
What counts in educational research? Quantitative and qualitative explanations of educational inequalities.
JARKOVSKÁ, LucieBasic information
Original name
What counts in educational research? Quantitative and qualitative explanations of educational inequalities.
Name in Czech
Co se počítá ve výzkumech vzdělávání? Kvantitativní a kvalitativní explanace vzdělanostních nerovností.
Authors
JARKOVSKÁ, Lucie (203 Czech Republic, guarantor)
Edition
2007
Other information
Language
English
Type of outcome
Uspořádání workshopu
Field of Study
50000 5. Social Sciences
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
References:
RIV identification code
RIV/00216224:14230/07:00020281
Organization unit
Faculty of Social Studies
Keywords in English
methodology; educational research; educational inequalities; qulitative methods; quantitative methods
Tags
Tags
International impact
Změněno: 7/6/2007 10:12, doc. Mgr. Lucie Jarkovská, Ph.D.
V originále
We believe that it is crucial to promote a critical dialogue between quantitative and qualitative methodological perspectives, its advantages and limitations. In our experience such discussions are rare. The workshop was based on discussion based on participant presentations and promoted reflexive accounts on the advantages and disadvantages of working with qualitative and quantitative methodologies and on the reasons of for their persistent (although undesirable) divide. The workshop was facilitated by two distinguished European speakers Francesca Gobbo (Torino University) and Sin Yin Cheung (Oxford Brookes University).
In Czech
Metodologický workshop pro mladé evropské vědce a vědkyně byl zaměřen na otázky kombinování kvalitativních akvantitativních přístupů ve výzkumech o vzdělanostních nerovnostech. Byly diskutovány epistemologické otázky možnosti či nemožnosti kombinování obou metod. Diskuse byly facilitovány dvěma význačnými evropskými výzkumnicemi, Francescou Gobbo (Torino University) aSin Yin Cheung (Oxford Brookes University).
Links
GA403/06/0067, research and development project |
|