J
2007
Teaching Writing Online: Using a Process-Genre Approach
COLLIER, Aaron Marc
Basic information
Original name
Teaching Writing Online: Using a Process-Genre Approach
Name in Czech
Výuka písemného projevu on-line
Authors
COLLIER, Aaron Marc (840 United States of America, guarantor)
Edition
Romanian Journal of English Studies, Timisoara, Editura Universitatii de Vest, 2007, 1584-3734
Other information
Type of outcome
Článek v odborném periodiku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Romania
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14410/07:00032076
Organization unit
Faculty of Education
Keywords in English
writing; english; e-learning
V originále
Recent approaches to teaching writing have emphasized creating active learners. The Internet has created new opportunities to establish a decentralized teaching environment, with teachers as guides instead of as the only sources of information. This paper will briefly introduce the process genre approach and describe some ways to use the Internet to supplement, or even supplant, in-class instruction.
In Czech
Různé přístupy k vyučování psanému projevu v poslední době zdůrazňují potřebu vytvářet tvořivé studenty. Nové možnosti poskytuje Internet, jmenovitě možnosti vytvoření prostředí decentralizovaného učebního prostředí s učiteli jako průvodci, nikoliv jako s jediným zdrojem informací. Příspěvek nastiňuje procesní přístupy k žánru a nabízí popis různých způsobů, jak využít Internetu v doplnění nebo dokonce nahrazení klasické výuky ve třídě.
Displayed: 11/11/2024 07:17