J 2007

Teaching Writing Online: Using a Process-Genre Approach

COLLIER, Aaron Marc

Basic information

Original name

Teaching Writing Online: Using a Process-Genre Approach

Name in Czech

Výuka písemného projevu on-line

Authors

COLLIER, Aaron Marc (840 United States of America, guarantor)

Edition

Romanian Journal of English Studies, Timisoara, Editura Universitatii de Vest, 2007, 1584-3734

Other information

Language

English

Type of outcome

Článek v odborném periodiku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Romania

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/07:00032076

Organization unit

Faculty of Education

Keywords in English

writing; english; e-learning
Změněno: 15/6/2007 22:00, Aaron Marc Collier, B.A.

Abstract

V originále

Recent approaches to teaching writing have emphasized creating active learners. The Internet has created new opportunities to establish a decentralized teaching environment, with teachers as guides instead of as the only sources of information. This paper will briefly introduce the process genre approach and describe some ways to use the Internet to supplement, or even supplant, in-class instruction.

In Czech

Různé přístupy k vyučování psanému projevu v poslední době zdůrazňují potřebu vytvářet tvořivé studenty. Nové možnosti poskytuje Internet, jmenovitě možnosti vytvoření prostředí decentralizovaného učebního prostředí s učiteli jako průvodci, nikoliv jako s jediným zdrojem informací. Příspěvek nastiňuje procesní přístupy k žánru a nabízí popis různých způsobů, jak využít Internetu v doplnění nebo dokonce nahrazení klasické výuky ve třídě.