Detailed Information on Publication Record
2007
E-learning a sémantika obrazových dat
GREGAR, Tomáš, Radka POSPÍŠILOVÁ and Pavel ČÍŽEKBasic information
Original name
E-learning a sémantika obrazových dat
Name in Czech
E-learning a sémantika obrazových dat
Name (in English)
E-learning and image data semantics
Authors
GREGAR, Tomáš (203 Czech Republic, guarantor), Radka POSPÍŠILOVÁ (203 Czech Republic) and Pavel ČÍŽEK (203 Czech Republic)
Edition
Brno, Sborník čtvrtého ročníku konference o e-learningu --- SCO 2007, p. 239-244, 260 pp. 2007
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14330/07:00019395
Organization unit
Faculty of Informatics
ISBN
978-80-210-4296-4
Keywords in English
e-learning; knowledge; ontology; computer vision; machine learning; visual similarity; knowledge repository
Tags
Tags
Reviewed
Změněno: 22/8/2007 10:26, RNDr. Tomáš Gregar
V originále
Tento příspěvek se zabývá obrazovou sémantikou, představuje algoritmus přidělení sémantiky a vyvíjený systém pro zpracování sémantiky v obrazových datech. Automatický systém zjišťuje strukturu obrazu a poté se snaží označit nalezené oblasti definovanými pojmy. Pojmy získává z připravených ontologií, výsledek je zobrazen uživateli ke schválení či úpravě. Postup využívá algoritmus, který jsme navrhli. Je zaměřen na rychlost při zachování dostatečné kvality označování. Článek dále ukazuje, kde budou data ukládána a jak budou využita - hlavně v počítačově podporované výuce
In English
The goal of E-learning is to assist in knowledge transfer process from teacher (or learning documents) toward students via computer systems. Explicit semantic description is needed for such functionality. This paper showed methods working with picture semantics to make them more contributive to e-learning. E-learning area is specific in drawback of any basic knowledge of its users - students; in contrast with knowledge management or information retrieval. Paper also introduced semiautomatically pictures annotating system (oversighted by user), which segment them, annotate them with ontology concept, and store in knowledge repository. Some information about repository under development (and its new functions for other modules of ELSW project) was also described.
Links
1ET208050401, research and development project |
|