VÍTKOVÁ, Marie and Miroslava BARTOŇOVÁ. Strategie ve vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a specifické poruchy učení (Strategies in education of pupils with special education needs and specific learning disorders). 1st ed. Brno: Paido Brno, 2007, 159 pp. Edice pedagogické literatury. ISBN 978-80-7315-140-9.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Strategie ve vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a specifické poruchy učení
Name in Czech Strategie ve vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a specifické poruchy učení
Name (in English) Strategies in education of pupils with special education needs and specific learning disorders
Authors VÍTKOVÁ, Marie (203 Czech Republic, guarantor) and Miroslava BARTOŇOVÁ (203 Czech Republic).
Edition 1. vyd. Brno, 159 pp. Edice pedagogické literatury, 2007.
Publisher Paido Brno
Other information
Original language Czech
Type of outcome Book on a specialized topic
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/07:00032100
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-7315-140-9
Keywords in English strategies education of pupils with special education needs specific learning disorders
Tags Reviewed
Changed by Changed by: prof. PhDr. Marie Vítková, CSc., učo 1615. Changed: 10/2/2009 10:04.
Abstract
Kniha se zabývá problematikou vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Obsahuje kapitoly týkající se integrace a inkluze, speciálníhoškolství a charakterizuje kurikulární dokumenty. Dále řešíoblast vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním, žáků se specifickými poruchami učení a žáků s mentálním postižením a souběžným postižením více vadami.
Abstract (in English)
The book deals with the education of pupils with special educational needs. It contains chapters on the integration and inclusion, and is characterized speciálníhoškolství curricular documents. Furthermore řešíoblast education to socially disadvantaged pupils, pupils with specific learning disabilities and students with mental disabilities and multiple disabilities parallel defects.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 27/4/2024 22:17